۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۷۰۱۹۵
در آستان مقدس حضرت معصومه برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم

نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم زیرساخت‌های تفریحی را پاسخ به نیاز مشروع مردم و اهرم کنترل رشد ناهنجاری دانست و در شور خود از عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان پادزهر زخم‌های امروز نظام توصیف کرد.
شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ظهر امروز نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری به‌عنوان یکی از اعضای این ستاد با تأکید بر برنامه محور بودن فعالیت‌های امر معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: شورای امربه‌معروف نیازمند کمیته‌هایی است که به بررسی اولویت‌ها پرداخته و برای اجرای تصمیم‌گیری‌های لازم اقدام کند.

زیرساخت‌های تفریحی پاسخ به نیاز مشروع مردم و اهرم کنترل رشد ناهنجاری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از تأمین برخی از زیرساخت‌های تفریحی به‌عنوان یکی از لوازم کاهش برخی از ناهنجاری‌ها در قم یادکرد و گفت: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باید به نیازهای مشروع مردم و زیرساخت‌های لازم توجه داشته باشد

وی ادامه داد: دوری از امربه‌معروف و نهی از منکر ریشه اصلی بسیاری از مشکلات کشور است بر این مدار برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌ها باید اهل عمل به این فریضه دینی باشیم.

بر اساس این گزارش سردار غلامرضا احمدی به‌عنوان یکی دیگر از اعضای حاضر در این نشست بابیان اینکه بر اساس منویات رهبری معظم انقلاب بزرگ‌ترین معروف ایجاد و حفاظت از نظام اسلامی است، گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که دشمن به دنبال تضعیف نظام اسلامی است به همین علت باید از ظرفیت‌های مختلف برای مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم.

عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پادزهر زخم‌های نظام است

فرمانده سپاه استان قم با تأکید بر اینکه پرداختن به مطالبات مردم باید به‌عنوان اولویت موردتوجه قرار گیرد، گفت: باید زخم‌ها را با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی رفع کنیم تا مگس‌ها روی این زخم‌ها ننشینند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که قبل از اینکه این مطالبات در عرصه اجتماع به خیابان‌ها کشیده شود و دشمنان به دنبال سوءاستفاده کردن از آن‌ها باشند، باید باهمت مسئولان رفع شوند.

احمدی از مشکلات اقتصادی به‌عنوان زخم‌های اصلی کشور نام برد و عنوان داشت:  با توجه به شرایط خاص این استان برنامه ویژه‌ای را برای کاهش ناهنجاری‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم.

همچنین، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم که از دیگر حاضران این نشست بود طی سخنانی  حوزه فعالیت شورای امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار گسترده دانست و گفت: باید اولویت‌بندی موردنیاز در این شورا انجام و وظایف دستگاه‌ها تقسیم‌بندی شود.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام بر لزوم افزایش ارتباط دولت و ملت تأکید کرد و اظهار داشت: اکنون سهم ملت را در فضای محیطی جامعه مشاهده نمی‌کنیم درحالی‌که درگذشته در قالب طرح ناصحین سهم ملت را به خود مردم واگذار کرده بودیم.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌های عملیاتی باید در راستای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر دنبال شود، تصریح کرد: امروزه مهم‌ترین معروف اشتغال‌زایی و حمایت از کالای ایرانی است که در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی کرده و هر هفته دقایقی از تریبون نماز جمعه را به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان از ایجاد میز حمایت از کالای ایرانی در محوطه مصلا قدس به‌منظور آشنایی مردم قم با دستاوردهای بومی استانی یادکرد و گفت: در قالب کاروان «ما می‌توانیم» با مشارکت قرارگاه خاتم‌الاوصیا شرکت‌های تعطیل و نیمه تعطیل را شناسایی کرده و برای رفع مشکلات آن‌ها به دنبال اجرایی کردن اقدامات لازم هستیم./837/پ202/ب1

ارسال نظرات