۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۷۰۲۰۹
یادداشت؛

آب در هاون نکوبید!

عدم درک دقیق و صحیح از انقلاب اسلامی ایران و الگوگیری از نظام «امت، امامت» بر اساس تعالیم اسلامی موجب شده که تیر محاسبات دشمنان قریب به ۴۰ سال به خطا رود.
امام خمینی امام خامنه ای

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه حمایت در یادداشتی آورده است:

1. عدم درک دقیق و صحیح از انقلاب اسلامی ایران و الگوگیری از نظام «امت، امامت» بر اساس تعالیم اسلامی موجب شده که تیر محاسبات دشمنان قریب به 40 سال به خطا رود. ضعف در شناخت و تحلیل پدیده‌های برآمده از جمهوری اسلامی همواره توطئه گران را به بیراهه کشانده ولی به نظر می‌رسد که «مردم‌سالاری دینی»، بزرگ‌ترین معمای غرب در ایران پسا انقلاب باشد. به‌زعم آن‌ها، مردم از انقلاب اسلامی پشیمان شده‌اند، انگیزه‌های گذشته را ازدست‌داده‌اند و درصورتی‌که دستی برای کمک به آن‌ها دراز شود، آن را خواهند فشرد! درحالی‌که اگر توهم فاصله‌گیری مردم از نظام صحیح بود، در بزنگاه‌ها و گردنه‌های دشوار میدان را خالی می‌کردند.

بر این اساس باید پرسید کدام نظام مردمی در جهان را می‌توان سراغ گرفت که در مقابل این حجم بی‌سابقه از خصومت‌ها، 4 دهه بااقتدار روی پای خود ایستاده باشد و مهم‌تر از آن، مرزهای ایدئولوژیک و نفوذ راهبردی خود را گسترش داده باشد.

2. کارگزاران و خدمتگزاران جمهوری اسلامی همگی به شکل مستقیم یا غیرمستقیم از طریق انتخابات برگزیده می‌شوند و حساسیت مردم بر عملکرد آن‌ها، عیاری برتر از نظارت‌های عمومی مرسوم در دنیا دارد، به این جهت که حاکمیت سیاسی اسلام امری مقدس در نزد جامعه است و باید از آن به‌طور ویژه مراقبت کرد. هر جا مسئولی یا گروه و جریانی تقید خود را به اسلام و انقلاب نشان داده، با اقبال و محبوبیت مردم مواجه شده و هر مقام و جناحی که به آرمان‌های انقلاب پشت کرده، با حضور و هوشیاری مردم به حاشیه رانده و مطرود واقع‌شده است. چرا ؟ چون جامعه و آحاد ملت، انقلاب را از آن خود می‌دانند و ازاله ناخالصی‌ها را وظیفه شرعی و ملی می‌شمارند اما پالایش دائمی فقط به اوضاع داخلی منحصر نیست و در برابر دشمنان خارجی صف ملت و حاکمیت فشرده‌تر و مستحکم‌تر است.

3. امروز آمریکا بدون پرده‌پوشی از رؤیای تغییر نظام در ایران با اهرم فشار اقتصادی سخن به میان می‌آورد. «رودی جولیانی»، مشاور ترامپ، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی و «نیوت گینگریچ»، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، تنها بخشی از مقامات آمریکایی هستند که استراتژی کاخ سفید در خصوص تغییر جمهوری اسلامی از طریق تحریم‌های مالی – بانکی را اعلام کرده‌اند و همه امید آن‌ها هم این است که بین مردم و نظام از این طریق، فاصله و شکاف بیندازند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب «امروز برنامه‌ دشمن پس از مأیوس شدن از راه‌های دیگر، ایجاد شکاف بین نظام و ملت است؛ اما حماقت می‌کنند، نمی‌دانند که نظام، چیزی جز ملت ایران نیست... این فشارهای اقتصادی را وارد می‌کنند تا بتوانند ملت را از نظام جدا کنند؛ اما به حول‌وقوه‌ الهی ما پیوندمان را با ملت بیشتر خواهیم کرد و انسجام دشمن‌شکن خود را حفظ خواهیم کرد» (9 تیر 97)

4. این در حالی است که اغتشاشات زمستان گذشته و برخی ناآرامی‌های اخیر بیش از آنکه یک تهدید برای نظام پویا و بالنده جمهوری اسلامی باشد، به یک فرصت تمام‌عیار برای شناخت دوست و دشمن تبدیل شد. رئیس‌جمهور آمریکا در توهینی آشکار، بارها ملت پرافتخار ایران را «گرسنه»، «فقیر» و «تروریست» خطاب کرده ولی پس از آغاز آشوب‌های زمستان 96 تلاش کرد تا دست چدنی خود را زیر دستکش مخملی پنهان کند و خود را دلسوز مردم ایران نشان دهد.

نخست‌وزیر منفور رژیم صهیونیستی هم به تبعیت از ترامپ، با نمایش‌های تبلیغاتی و مضحک، سعی در جلب‌توجه مردم و ترغیب آنان به مخالفت با حاکمیت دارد. اگر احمق نبودند، هم‌زمان با اشک تمساح ریختن برای وضع معاش مردم، به تک‌تک ایرانی‌ها توهین نمی‌کردند، برای فشار بر ایران با دیگر کشورها لابی نمی‌کردند و تحریم‌های وحشیانه که عموم مردم را هدف قرار داده، تحمیل نمی‌نمودند. 

5. اگر جامعه اعتراضی به وضع موجود دارند، خانوادگی است و به بیگانگان ربطی ندارد. منتقدین و معترضین (نه براندازان و آشوبگران) می‌گویند ما از نظام اسلامی و مسئولان و متولیان امور بر اساس اهداف و آرمان‌های انقلاب انتظار بیشتری داشتیم و داریم. تمام تلاششان آن است که دست‌اندرکاران بیدار شوند و چشم و گوش خود را به روی این واقعیت که نااهلان و نامحرمان در حال ضربه به دستاوردهای یک ملت و یک انقلاب و نظام مقدس هستند، بگشایند.

وقتی هم دیدند که دشمن غدار چگونه در کمین نشسته، سوءاستفاده حداکثری را در پیش‌گرفته ، مطالبات مشروع و اعتراضات مقبول آنان را به انحراف کشیده و تخریب، ناامنی و قتل و خونریزی را در دستور کار خود قرار داده، همان‌ها که گلایه و اعتراض داشتند در برابر این جنایات در کنار سایر مردم به میدان آمدند و با وحدت مثال‌زدنی، دست رد به سینه زرسالاران بین‌المللی و ایادی داخلی و منطقه‌ای آنان زدند و حرکت مذبوحانه آنان را عقیم کردند. 

6. اینکه رهبر فرزانه و بصیر انقلاب اسلامی دشمنان را «نادان» توصیف می‌کنند، از این منظر نیز قابل واکاوی است که توطئه گران عبری، عربی، غربی، آزموده را بارها می‌آزمایند. طی روزها و ماه‌های اخیر در گفتار و رفتار آمریکایی‌ها و اذنابشان شنیده و دیده‌ایم که همان طرح شکست‌خورده سال گذشته را بار دیگر می‌خواهند به بوته آزمون بیاورند، موج‌سواری بر مشکلات اقتصادی را دوباره تکرار کنند و سفاهت و بلاهت خود را بار دیگر نمایان سازند.

درحالی‌که ایادی شیطان بزرگ در سال 88 با همه عِدّه و عُدّه داخلی و خارجی به شکست بزرگ خود در به چالش کشیدن مشروعیت نظام در بستر شعار دروغین تقلب در انتخابات اذعان کردند، کوبیدن بر کوس تقابل نظام با مردم در شرایطی که طعم شیرین صلابت و صداقت فرزندانشان در نابودی تکفیری‌ها و حفظ امنیت کشور را با همه قدرشناسی چشیده‌اند، جز آب در هاون کوبیدن و تقلای بی‌حاصل، چه فرجامی دارد ؟!

این واقعیت که مردم، خود این نظام را ایجاد کرده‌اند و خود نیز نگاهبان آن‌اند، غیرقابل‌انکار است. درنتیجه، دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان از ابتدا تاکنون، صلابت،حکمت، مدیریت بحران و مقاومت در برابر کوران حوادث را به همراه داشته و «آن روزی که ملت ایران بتواند در جایگاهی قرار بگیرد که دشمنان جرئت نکنند تهاجم نظامی و اقتصادی و امنیتی و سیاسی به او را حتی به مخیله‌ خود خطور دهند، ان‌شاء‌الله دیر نخواهد بود.» (رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) – 9/ تیر/ 97)./۹۶۹/د102/ب1

منبع: حمایت

ارسال نظرات