۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۷۰۲۳۴
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران:

دوره های تابستانه فرصتی برای رشد علمی در حوزه است

حجت الاسلام قنبری برگزاری دوره های تابستانه را فرصتی برای جبران عقب ماندگی ها و حرکت رو به رشد علمی در حوزه دانست و گفت: تعطیلات برای طلبه و حوزه های علمیه تنها یک فرصت است و نباید همانند دیگر مراکز آموزشی مورد بی توجهی قرار گیرد.
مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران

حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به برگزاری نهمین دوره علمی، آموزشی و پژوهشی تابستانه در این مدرسه علمیه، گفت: حدود 450 طلبه از مدارس علمیه سراسر کشور در این دوره حضور دارند.

وی برگزاری دوره های تابستانه را فرصتی برای جبران عقب ماندگی ها و حرکت رو به رشد علمی حوزه دانست و افزود: تعطیلات برای طلبه و حوزه های علمیه تنها یک فرصت است و نباید همانند دیگر مراکز آموزشی مورد بی توجهی قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که در این دوره دو رویکرد ارتقایی و رفع ناقصی مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: این فرصت مغتنم چهل و چهار روزه برای طلابی فراهم شده است که در برخی دروس دارای نواقص درسی هستند.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که این دوره تا دهم مرداد ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این دوره تابستانه طلابی از پایه های دوم تا دهم حضور دارند.

وی با اشاره به این که معاونت تهذیب در این دوره علمی آموزشی برنامه های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: درس اخلاق نیز به صورت هفتگی با حضور علما و شخصیت های بنام حوزه علمیه با حضور طلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که در دروس اخلاق هفتگی مهم ترین نکات اخلاقی و معنوی از طلاب علما و اساتید برجسته حوزه برای طلاب بیان می شود، گفت: بهره گیری از این نکات ارزشمند اخلاقی و معنوی می توان همچون چراغی پر نور مسیر پیش روی طلاب را نورانی کند.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران به برگزاری کارگاه مشاوره تحصیلی از سوی معاونت تهذیب در این دوره علمی آموزشی اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف های جدی طلاب در طول دوران تحصیلی مشکلات درسی است که برگزاری کارگاهی آموزشی با این عنوان در این دوره آموزشی مورد توجه است.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که موضوع مشاوره فردی نیز به صورت روزانه از سوی اساتید مجرب مشاوره در این دوره صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: مشاوره می تواند موانع پیش روی یک طلبه در مسائل فردی و آموزشی را بردارد و مسیر را برای پیشرفت او همواره می کند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری کارگاه مشاوره ازدواج در این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: طلاب با توجه به جایگاهی که در آن قرار دارند در انتخاب همسر نیازمند مشاوره هستند که در این کارگاه آموزشی باید و نباید های انتخاب همسر برای طلاب شرکت کننده تبیین و بازگو می شود.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی از سوی معاونت تهذیب در این دوره آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقه با بهره گیری از کتاب جهاد اکبر امام خمینی(ره) در میان طلاب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که معاونت تهذیب حوزه در این دوره آموزشی برگزاری مسابقات ورزشی را نیز به منظور تقویت روح نشاط و شادابی در میان طلاب مورد توجه قرار داده است، گفت: این مسابقات در رشته های ورزشی مختلف در سه هفته پایانی این دوره برگزار می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از محورهای برگزاری این دوره علمی آموزشی، مباحث ارتقایی است، افزود: در همین راستا برنامه های فوق العاده نظیر امتحانات شفاهی، دوره ادبیات عرب، تجزیه و ترکیب، دوره آموزش فن خطابه، دوره تخصصی آموزش صوت و لحن، کلاس روش تحقیق با صدور گواهی و همچنین کلاس آموزش کمک های اولیه با صدور گواهی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برگزاری این دوره تابستانه یکی از اقدامات ماندگار آیت الله فاضل استرآبادی است که همواره مورد تأکید و توجه ایشان بود، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته همواره تأکید می کردند که طلاب باید همواره از فرصت ها برای علم آموزی بهره گیرد.

حجت الاسلام قنبری همچنین از برگزاری دو نشست علمی از سوی معاونت پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در این دوره علمی آموزشی خبر داد و افزود: علاوه بر این موضوعاتی نظیر پایان نامه نویسی، شرح نویسی بر روایات و روش تحقیق نیز به صورت کارگاهی با حضور طلاب برگزار می شود.

وی با بیان این که تحقیق و پژوهش از جمله مباحثی است که متأسفانه طلاب دارای ضعف های بسیاری هستند، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته، برنامه های متنوع پژوهشی در قالب کارگاه های آموزشی در این دوره در حال برگزاری است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات