۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۷۰۲۸۸

العمل الاسلامی خواستار تشکیل دولت جدید لبنان شد

جبهه العمل الاسلامی لبنان با انتقاد از تاخیر در تشکیل دولت جدید بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای برون رفت از مشکلات داخلی کشور تاکید کرد.
العمل الاسلامی لبنان

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، جبهه العمل الاسلامی لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که کشتی نجات از مشکلات کنونی تنها با تشکیل دولت وحدت ملی همدل، همسو و همفکر به سر منزل مقصود خواهد رسید.

العمل الاسلامی با انتقاد از تاخیر در تشکیل دولت خاطر نشان کرد که تاخیر پیش آمده ناشی از کشمکش‌های سیاسی و نیز نتایج انتخابات پارلمانی بوده که معادلات و محاسبه‌ها را برهم زده و واقعیت جدیدی را شکل داده است.

العمل الاسلامی تصریح کرد: نمی‌توان در برابر تغییر واقعیت چشمان خود را بست یا حقیقت را انکار کرد به ویژه آنکه نمایندگان اهل سنت با پیروزی در انتخابات، نفوذ گسترده خود در میان مخالفان دولتی را به رخ کشاندند.

این جبهه همچنین با انتقاد از سیاست سرکوب، به حاشیه رانی و بی‌توجهی به احزاب و قومیت‌ها از سوی دولت اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ تمامی جریان‌ها به ویژه اهل سنت مورد پذیرش در میان مردم استفاده شده و در دولت جدید ریاست دو وزارت را به آنان اختصاص داد.

العمل الاسلامی در پایان ابراز داشت: اینکه گفته شود، اهل سنت لبنان به جریان‌های سیاسی موجود گرایشی ندارند سخن دقیقی نیست زیرا بیشتر آنان در یک سنگر سیاسی واحد و مشخصی مشغول به فعالیت هستند./981/ب903/ر

ارسال نظرات