۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۷۰۲۹۰
دبیر اجرایی جشنواره ملی مهدویت مطرح کرد؛

افزایش ظرفیت فکری جامعه در جهت قبول مباحث مهدویت

حجت الاسلام حسین‌پور گفت: با نگاه به دستاوردهای مهدویت دریافت می‌شود که در زمینه‌های مختلفی بستر مباحث متفاوت مهدویت فراهم شده است که طرح و هضم آن برای جامعه در ۱۵ سال قبل امری سخت و مشکل بود.
مباحث مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حسین پور دبیر اجرایی جشنواره ملی مهدویت، در اولین نشست تخصصی جشنواره ملی مهدویت که امروز در سالن جلسات مؤسسه آینده روشن برگزار شد، اظهار داشت: مؤسسه آینده روشن که متولی همایش‌های دکترین مهدویت است، از سال 84 که استارت آن زده شد، رویکرد آن بیشتر به سمت مباحث علمی بود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی مهدویت با بیان این‌که کنار همایش دکترین مهدویت، یکسری جشنواره‌ها نیز برگزار شد، گفت: یکی از آنها جشنواره فرهنگی و هنری راه روشن بود، به دلیل سیاست مجموعه که کار پژوهشی بود و زمان‌بر بودن کارهای فرهنگی و تبلیغی، این مباحث در اولویت بعدی مجموعه قرار گرفت.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در مباحث مهدویت بیان کرد: با توجه به سابقه مجموعه آینده روشن در برگزاری همایش، از ایده جشنواره ملی مهدویت استقبال و در بحث محورها و خود مباحث جشنواره گفت‌وگو و جمع‌بندی این شد که با توجه به این‌که مباحث مهدویت یکی از مشکلات و چالش‌های موجود و کاربردی در جامعه است، همایش دکترین مهدویت که مباحث علمی مهدویت را برعهده دارد در بخش‌های ادبی، فرهنگی و هنری آن نیز ورود کنند.

حجت الاسلام حسین‌پور ادامه داد: با توجه به این که برخی از اساتید و دانشجویان هم می‌خواهند در بخش علمی جشنواره وارد شوند، مباحث علمی جشنواره به دکترین مهدویت اختصاص داده شد.

وی در خصوص مشکلات موجود در برگزاری همایش‌ها اظهار داشت: تا حدودی این مشکلات وجود دارد و برخی از افراد برگزار کننده همایش در زمینه‌های مختلف، از این امر به عنوان مکانی برای مباحث اقتصادی استفاده و همایش را از مسیر اصلی خود خارج کرده‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی مهدویت ادامه داد: علت خارج شدن همایش‌ها از مسیر اصلی خود این است که متأسفانه مجامع علمی و دانشگاهی برای پذیرفتن یک فرد در مقاطع دکتری، رزومه علمی از او درخواست می‌کنند که همین امر بابی برای سوءاستفاده از این فرصت شده و نتیجه آن تشکیل همایش‌هایی با چنین رویکردی است.

وی با اشاره به تکامل ظرفیت جامعه در جهت فهم مباحث مهدویت بیان کرد: با بررسی دیدگاه جامعه به مباحث مهدویت را از سال 80 که مرکز تخصصی مهدویت تشکیل شد، بررسی کرده و با زمان حال مقایسه کرد تا بتوان تفاوت نگاه جامعه را به دست آورد.

حجت الاسلام حسین‌پور افزود: در دهه 80 امام زمان و مهدویت در جامعه به دعای ندبه، جمکران، شب چهارشنبه و شناخته می‌شد و این در حالی است که الان آنقدر این بستر فراهم شده است که ما ادعا داریم و جامعه هم این را قبول کرده  که مهدویت صرف یک دعا و شب خاص نیست، بلکه آرمانی است با تشکیل حکومت برای اجرا و تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی گم شده بشر است.

وی در پایان تصریح کرد: زمانی که به دستاوردهای مهدویت نگاه می‌شود، در زمینه‌های مختلفی بستر مباحث متفاوت مهدویت فراهم شده است که طرح و هضم آن برای جامعه در 15 سال قبل امری سخت و مشکل بود./۸۷۶/

ارسال نظرات