۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۷۰۳۲۳
از بیست و هشتم تیرماه جاری؛

زائران خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: از بیست و هشتم تیرماه جاری زائران استان شامل هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۱۱ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.
مکه مکرمه کعبه حج

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با بیان اینکه زائران حج تمتع استان از بیست و هشتم ماه جاری به مکه مکرمه اعزام می‌شوند، اظهار کرد: نخستین گروه از زائران استان بیست و هشتم ماه جاری در قالب 2 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال هزار و 550 نفر از خراسان شمالی در قالب 11 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

قاصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام زائران به عتبات عالیات، افزود: در سال جاری اعزام‌های مناسبی از خراسان شمالی به عتبات عالیات صورت گرفته؛ به‌گونه‌ای که هم در اعزام‌های عادی به کربلای معلا و هم در اعزام به اربعین رشد چشمگیری داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به برخورد مناسب با آزادبرها در استان، اضافه کرد: اعزام از طریق آزادبرها ممنوع بوده و برخلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است؛ ازاین‌رو باید زائران به این نکته توجه کامل داشته باشند.

قاصری با بیان اینکه آزادبرها مشکلات متعددی را برای زائران به وجود می‌آورند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در هتلی در کربلا که زائران آزادبر در آن سکونت داشتند آتش‌سوزی روی داد، متأسفانه پنج نفر از زائران اهل تربیت حیدریه جان خود را از دست دادند و بعد مشخص شد بیمه‌های حداقلی را هم نداشته‌اند که این از نتایج اقدامات آزادبران است.

وی با اشاره به نکات اجرایی سفر برای زائران و کارگزاران عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: در اعزام‌های عتبات عالیات که در ایام عید صورت می‌گیرد، سازمان حج و زیارت برای پوشش حداکثری زائران، غالب هتل‌ها را در ایام نوروز اجاره می‌کند و به همین دلیل در ایام خاصی چون عید هتل برخی از زائران از حرم دورتر می‌شوند.

قاصری با بیان اینکه شرایط عراق ویژه بوده و نمی‌توان شرایط هتل‌های این کشور را با سایر کشورها مقایسه کرد، تصریح کرد: اگرچه هتل‌های این کشور استانداردهای بین‌المللی را ندارند؛ اما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا از امکانات موجود در عراق بیشترین استفاده را کرده و بهترین شرایط را برای زائران مهیا کنیم./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات