۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۷۰۴۱۳
با هدف ساماندهی مراسم های دینی و مذهبی؛

نشست ستاد شئون فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست ستاد شئون فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری با حضور اعضا و با هدف ساماندهی مراسم های دینی و مذهبی به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
ستاد شئون فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست ستاد شئون فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز با حضور اعضا و با هدف ساماندهی مراسم های دینی و مذهبی استان با محوریت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، دهه کرامت و طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه غنابخشی فکری و محتوایی مجالس دینی و مذهبی در جهت ارتقاء و تعمیق بصیرت و معرفت آحاد جامعه از مهمترین وظایف ستاد شئون فرهنگی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی آنچنان که باید به امور محتوایی در مجالس دینی توجه نمی شود و این یک خسران بزرگ است.

وی با بیان اینکه تعظیم شعائر اسلامی وظیفه همگانی است، گفت: باید بکوشیم نام و یاد ائمه در جامعه زنده نگه داشته شود و این وظیفه آحاد جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر اینکه مکتب تشیع مدیون تفکر امام صادق(ع) است، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم سیره و روش این امام همام سبک زندگی عموم مردم قرار گیرد که در این بین نقش مجالس عزاداری غیرقابل انکار است.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر مجالس سوگواری امام جعفر صادق(ع) در جای جای این استان در روزهای پبیش رو تصریح کرد: باید چهره شهر در ایام عزاداری صادق آل عبا(ع) تغییر کند و در این بین همه دستگاه های فرهنگی مسؤولند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، توزیع بسته های فرهنگی، برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران جعفری در مراکز شهرستانهای استان، اهدا پرچم عزا به هیأت های مذهبی و برپایی ایستگاه صلواتی به صورت مردمی در همه شهرها و روستاهای این استان را از جمله اقدامات این ستاد همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) برشمرد.

گفتنی است در ادامه این نشست در مورد برنامه های دهه کرامت خصوصا حضور خادمان رضوی و خادمان حرم حضرت معصومه(س) در این استان برنامه ریزی و تبادل نظر صورت گرفت که در این راستا مقرر شد استان در تاریخ 29 تیرماه لغایت 4 مردادماه میزبان خدام حرم رضوی و حرم حضرت معصومه(س) باشد.

در پایان این نشست نیز برنامه های بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد از سوی مسؤول دبیرخانه این طرح تشریح شد که مقرر گردید همزمان با اجرای طرح تداخل برنامه از سوی دستگاه های اجرایی در مرکز استان نباشد و از ظرفیت همه دستگاه های فرهنگی در این راستا نهایت استفاده صورت گیرد./9457/پ203/ب1

ارسال نظرات