۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۷۰۵۸۸
آیت‌الله عالمی در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولان با حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی برای حل مشکلات مردم اقدام کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری، رسیدگی فوری به مشکلات مردم را وظیفه مسؤولان دانست وتأکید کرد که مسؤولان باید با حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی برای حل مشکلات مردم اقدام کنند.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب و مؤلفه‌های تقویت اقتدار ملی در مقابل دشمن، گفت: دشمن در تلاش است که بین نظام و مردم اختلاف ایجاد کرده و آنان را از پشتیبانی و حمایت انقلاب جدا کند اما به طور قطع به این هدف نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کند حمایت مردم از نظام صرفا به مسائل مادی و اقتصادی وابسته است و اگر بتواند کاری کند مردم به این خواسته نرسند از حمایت انقلاب دست برخواهند داشت، عنوان کرد: دشمنان نمی‌دانند که خواسته مردم از انقلاب پیاده شدن ارزش‌ها، اعتقادات دینی و اسلامی به همراه حاکمیتی با رنگ اسلامی انقلابی است که در مقابل دشمن کرنش نکند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسؤولان باید عزت و جایگاه کشور اسلامی را حفظ کنند، اظهار داشت: در همین رابطه آنان باید به وظایف شرعی و قانونی خود بر اساس مسؤولیتی که دارند عمل کنند چراکه به واسطه آن از مردم رای گرفته و پست و جایگاه دارند.

آیت‌الله عالمی افزود: مسؤولان باید در فهم و حل مشکلات زندگی مردم دقت بیشتری داشته باشند و در کوتاه‌ترین و بهترین راه ممکن آنها را برطرف کنند، با کم‌کاری وسهل‌انگاری هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

وی درباره حل مشکلات اقتصادی گفت: در این زمینه باید مسؤولان افزون بر تلاش و همت بالا همه یک جهت واحدی را انتخاب کرده و با هم اتحاد داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: زمانی که مردم مشاهده کنند مسؤولان در کنار حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی به مشکلات آنان رسیدگی کرده و تلاش دارند آن را برطرف کنند نه تنها از نظام و انقلاب فاصله نمی‌گیرند بلکه با تصمیم و اراده قوی از آن حمایت خواهند کرد.

وی درباره آفت اشرافی‌گیری و تکبر در مسؤولان، بیان داشت: اگر مسؤولی متکبر و در انجام وظایف خود ناتوان باشد مردم از او دلسرد شده و حمایت نمی‌کنند، به تبع چنین شخصی موفق به تقویت اهداف نظام نیز نخواهد شد.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه همه از انسان‌های متکبر متنفر هستند، خاطرنشان کرد: منتخبان مردم خادم آنها هستند، در دین اسلام اصل و ریشه تکبر شیطانی است، کسی که مسؤولیت گرفته و بر مردم تکبر می‌کند ابتدا آبروی خود را برده سپس به مرور جایگاه خود را هم از دست خواهد داد؛ همچنین اشرافی‌گری نیز در انسان تکبر ایجاد می‌کند بنابراین مسؤولان باید از این خصوصیات پرهیز کنند تا در دل مردم جایگاه داشته باشند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات