۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۷۰۶۰۵
نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان:

رفاه زدگان نمی توانند درد مردم جامعه را درک کنند

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان هدف دشمن را ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم دانست و گفت: کسانی که دچار آفت رفاه زدگی و اشرافی‌گری شدند نمی‌توانند درد جامعه را احساس کنند، چنین افرادی از بدنه اجتماع فاصله گرفته و آنچه مردم می‌خواهند یا نیاز دارند را درک نمی‌کنند.
سیدمرتضی خاتمی

سید مرتضی خاتمی نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز مسؤولان از تنبلی، اشرافیگری و تکبر گفت: ویژگی‌هایی نظیر اشرافی‌گری، تنبلی و تکبر با الگوهای مذهبی و مسؤولیت در نظام اسلامی سازگاری ندارد اگر کسانی خارج از نظام اسلامی این ویژگی‌ها را داشته باشند شاید آنقدر زشت به نظر نیاید اما ما که داعیه دار مسلمانی هستیم نباید در بین مسؤولانمان چنین خصوصیاتی وجود داشته باشد.

وی افزود: ویژگی‌هایی همچون اشرافی‌گری، تنبلی و تکبر اگر در مسؤولان ما رشد کند بمنزله نقض غرض و خلاف سیره اسلامی است که سبب می‌شود در عمل نتوانند رفتاری شایسته از خود نشان دهند و اهداف را تعقیب کنند.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه امروز آنچه در مسؤولان انتظار داریم، هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافیگری است، عنوان کرد: در تعالیم دینی کسانی که مسؤولیت دارند، باید ساده زیست باشند و از متوسط جامعه پایین‌تر و متناسب با شرایط زندگی عامه مردم باشند در غیر این صورت نمی‌توانند مشکلات آحاد جامعه را درست درک کرده و در صدد حل آن برآیند.

خاتمی با بیان اینکه بیانات رهبری درباره پرهیز از اشرافی‌گری، تکبر و تنبلی معیاری برای شناخت افراد است که در مسیر درستی قرار دارند یا نه، اظهار داشت: ما به کسانی نیاز داریم که بنا به سفارش قرآن، مجهز به صبر و تقوا باشند که هم موجب بی اثر شدن توطئه های دشمنان است و هم موجب هم افزائی و استحکام در داخل می شود و اهداف انقلاب ما هم همین است و برای آن جانفشانی‌ها شده است. همچنین یکی دیگر از مواردی که بتوان به آن اتکا کرد کبر نورزیدن و فروتنی مسؤولان در مقابل مردم است.

وی تاکید داشت: کسانی که با کبر و غرور با مردم برخورد کنند نمی‌توانند جزء افراد پایبند و متعهد به رفع نیاز و خواسته‌های مردم باشند، آنچه رهبر معظم انقلاب درباره اشرافی‌گری، تنبلی و تکبر فرمودند متناسب با شرایط و خطراتی است که در جامعه وجود دارد و جامعه ما را تهدید می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مشکلات اقتصادی کشور به اشرافیت‌طلبی برخی مسؤولان برمی‌گردد، گفت: کسانی که دچار آفت رفاه زدگی و اشرافی‌گری شدند نمی‌توانند درد جامعه را احساس کنند، چنین افرادی از بدنه اجتماع فاصله گرفته و آنچه مردم می‌خواهند یا نیاز دارند را درک نمی‌کنند.

خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: نداشتن شغل یا گرانی برای چنین مسؤولانی قابل درک نیست چراکه با تنگ‌دستی، فقر یا ماندن در پیچ و خم ادارات، برای آنها معنا و مفهومی ندارد؛ امروز برنامه دشمن، ایجاد شکاف و جدایی میان حاکمیت و مردم است و متاسفانه عده ای در این مسیر گام برمی دارند./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات