۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۷۰۶۱۰
آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم:

امضای FATF بانک های ایرانی را به عاملان اجرایی تحریم های آمریکا تبدیل می کند

امام جمعه قم با بیان این که با امضای FATF بانک های ایرانی به عاملان اجرایی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل می شوند، از نمایندگان خواست بدون تحت تأثیر قرار گرفتن به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که دشمنان و بدخواهان آرزوی سکولار کردن حوزه و دورکردن آن از سیاست را به گور خواهند برد، گفت: حوزه علمیه حامی نظام و طرفدار سرسخت ولایت فقیه بوده و در برابر استکبار و متجاوزان اشداء علی الکفار بوده و هست.

وی با تسلیت سالروز شهادت اما صادق(ع) و با اشاره به حمله وحشیانه رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه افزود: مجلس عزای امام صادق(ع) از سوی مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی تشکیل شده بود در این هجوم به این مرجع عالیقدر اهانت شد و دژخیمان ظالم پهلوی تعدادی از طلاب را به شهادت رساندند، رژیم شاهنشاهی با این کار گور خود را کند چرا که تصور می کند با رعب و وحشت به اهداف خود می رسد اما با مدیریت امام راحل آن ها در هدف خود ناکام ماندند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که روحانیت از آغاز مغبوض دشمنان دین بوده، هست و خواهد بود، اظهار داشت: در زمان طاغوت دژخیمان شاهنشاهی بغض خود را با ضرب و شتم طلاب نشان دادند و امروز بدخواهان دین با همین انگیزه در رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های ضد دین بعض خود را نسبت به روحانیت اصیل نشان می هند.

وی عنوان کرد: همانگونه که طاغوت پهلوی با رفتار وقیحانه خود به جایی نرسید به یقین کسانی تداوم بخش حرکت آن روسیاهان هستند راه به جایی خواهند برد.

امام جمعه قم با گرامیداشت حادثه گوهرشاد مشهد مقدس خاطرنشان کرد: این حادثه جلوه غیرت علما و مردم مشهد در پاسداری از حریم احکام اسلام به ویژه حجاب بود که جنایاتکاران رژیم چهلوی حرمت امام رضا(ع) را نگه نداشتند و مردم را به گلوله بستند.

وی اضافه کرد: حجاب زدایی از اهداف مهم رضاخان برای از بین بردن اسلام بود، امروز نویسندگان و گویندگان باید مراقب سخنان خود باشند و کسانی آب به آسیاب اسلام ستیزی نریزند، واژه حجاب اجباری که برخی مطرح کرده اند مقدمه اسلام ستیزی است چرا که حجاب مانند نماز و روزه قانون الهی است و نمی شود کسی دم از اسلام بزند اما با حکم الهی حجاب مخالفت کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام حسین(ع) بر مقاومت و ایستادگی تأکید کردند و در تحلیلی واقع بینانه فرمودند که هزینه تسلیم در برابر دشمن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است.

وی افزود: دشمنان ملت ایران در پی شکستن مقاومت مردم هستند و بدون تردید تحریم ها همین هدف را تعقیب می کند، در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده ایران در کمال ناامیدی اعلام می کنند که اجازه نمی دهند جشن چهل سالگی انقلاب برگزار شود، دشمن سال ها توطئه براندازی را مدنظر دارد و همه باید دشمن را بشناسیم و تحرکات آن را رصد کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر هوشیاری همه اقشار مردم در برابر تحرکات دشمن اظهار داشت: بازاریان بدانند که مردم همدرد با آن ها هستند و مشکلات را می دانند، بازاریان قدرت تحلیل دارند و اجازه نمی دهند که دشمن موج سواری کند، بازاریان توجه داشته باشند که حق اعتراض آری اما میدان دادن به دشمن هرگز.

وی ادامه داد: تجربه و واقعیات نشان داده که مذاکره با دشمنی که غیض و غضب آن در کلام و رفتار او آشکار است فایده ای نداد، اگر تا دیروز برخی از دیرباوران تصور می کردند با مذاکره گره ای گشوده می شود اما امروز آن ها هم می دانند که مذاکره با دشمن پیمان شکن وقت تلف کردن و کاری بیهوده است، از همین رو وقتی نامه تسلیم و ذلت از سوی 100 نفر منتشر شد نخبگان در جریان های سیاسی کشور به اتفاق آن را محکوم کردند بنابراین نگاه به درون و توانایی های جامعه به ویژه جوانان و مقاومت راه حل کار است.

امام جمعه قم با بیان این که نسخه نگاه به درون و مقاومت شفابخش است، ابراز داشت: نسخه مقاومت کارایی و موفقیت خود را در ایران، سوریه، عراق، لبنان و جاهای دیگر نشان داده است، 8 سال دفاع مقدس یک نمونه از اجرای موفق نسخه شفا بخش نگاه به درون و مقاومت است.

وی عنوان کرد:  مقاومت در طول تاریخ هزینه داشته، دارد و خواهد داشت، ملتی که عزت و عظمت می خواهد باید داوطلبانه هزینه های آن را بپردازد، همانگونه که ملت ایران تاکنون این هزینه ها را پرداخته اند و هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده اند؛ مردم با مقاومت سربلند خواهند شد و دشمنان شکست خواهند خورد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به خطرات پذیرش FATF خاطرنشان کرد: FATF یک نهاد مالی است که کار ویژه خود را در مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم تعریف می کند اما منظور آن ها از تروریسم جبه مقاومت، حزب الله لبنان و مانند آن است، ایران در صورت امضای این قرارداد ملزم است که همه تراکنش های مالی را که قابل دسترسی برای دشمنان اسلام است ثبت کند.

وی اضافه کرد: با امضای FATF بانک های ایرانی به عاملان اجرایی تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا تبدیل می شوند، اهداف این تحریم ها نهادهایی مانند سپاه پاسداران، صداوسیما، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و تعدادی از اشخاص و نهادهای دیگر است، با اجرای FATF ارتباط پولی ایران با گروه های مقاومت منطقه عملا قطع می شود و آمریکا و رژیم صهیونیستی می توانند با حمایت از گروه های تروریستی به اهداف شوم خود در جهان اسلام برسند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: نمایندگان مجلس که باید عصاره فضائل ملت با ایمان و پیرو امیرمؤمنان باشند که فرمود یاری دهنده مظلومان بوده و با ظالمان مقابله کنید، نمایندگان باید مراقب باشند تحت تأثیر دولت های مرعوب و دنباله رو استکبار جهانی قرار نگیرند و به وظیفه انقلابی خود و سوگندنامه نمایندگی مردم مبنی بر حفظ انقلاب و مصالح امت بدون ترس از هیچ دولتی و مقامی عمل کنند.

امام جمعه قم همچنین یاد و خاطره شهید ابراهیم رشید از شهدای اخیر مدافع حرم را گرامیداشت و شهادت وی را تبریک و تسلیت گفت./1323/

ارسال نظرات