۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۰۷۴۷
یادداشت؛

اتاق جنگ اقتصادی

برای رویارویی با دشمن، در جنگ اقتصادی كه شروع كرده است لحظه‌ای درنگ جایز نیست و لازم است با اجرای دقیق رهنمودهای مقام معظم رهبری، پیروزی در این عرصه را رقم زد.
جنگ اقتصادی - اقتصاد مقاومتی - تولید ملی - پدافند اقتصادی

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران حزب جمهوری‌خواه آمریكا در رقابت‌های سیاسی - انتخاباتی با حزب دموكرات تحلیل متفاوتی در مقابله با ایران و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی داشتند. آنها با دریافت اطلاعات غلط از اپوزیسیون خارج‌نشین به این نتیجه رسیده بودند كه با خروج از برجام و تشدید تحریم‌های اقتصادی، مردم نمی‌توانند فشارهای اقتصادی را تحمل كنند، فلذا برای اعتراض به خیابان‌ها آمده و با استفاده فرصت‌طلبانه از ظرفیت سیاسی گروهك‌های مخالف و معاند، اعتراضات را رهبری نموده و جمهوری اسلامی ایران را با سرعت زیاد و شیب تندتر به سقوط می‌رسانند.

متاسفانه این تحلیل غلط مبتنی بر اطلاعات و سیاه‌نمایی‌هایی بوده و هست كه از رسانه‌های مكتوب، مجازی و برخی تریبون‌ها و بعضا رسانه ملی گرفته شده است.

حال در این زمینه چه باید كرد؟ موضوع بسیار روشن است. دشمن نباید بتواند با كمترین هزینه، اطلاعات خود از نقاط ضعف مسئولان و نظام را به سهولت جمع‌آوری نموده و از این روزنه‌ها وارد شود.

برای رویارویی با دشمن، در جنگ اقتصادی كه شروع كرده است لحظه‌ای درنگ جایز نیست و لازم است با اجرای دقیق رهنمودهای مقام معظم رهبری و راهبردهای تعیین‌شده كه به شرح ذیل اشاره می‌شود، پیروزی در این عرصه را برای ملتی بزرگ و مقاوم كه هوشمندی خود را در همیشه تاریخ حفظ كرده است،‌ رقم زد.

الف- عرصه سیاسی

1- به دست آوردن نقشه‌راه دشمن، مطالعه،‌ شناخت، تغییر و تحلیل این نقشه برای به كار بردن تاكتیك‌هایی كه باعث پشیمانی و غافلگیری دشمن شده و آن را نقش بر آب می‌سازد. اجرای این راهبرد بر عهده قرارگاه تشكیل شده با حضور روسای سه قوه و شورای عالی امنیت ملی می‌باشد.

2- بی‌اعتمادی محض نسبت به آمریكا و هم‌پیمانان اروپایی او و پیگیری جبران اقدامات زیانبار انجام شده و مواظبت بر تحمیل تعهدات جدید كه در لوایحی مانند FATF و پالرمو طرح شده است.

3- وحدت ملی حول گفتمان و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب شكل بگیرد و اینكه فرمانده كل جنگ اقتصادی ایشان است و همه اركان نظام سیاسی و اقتصادی باید تبعیت كامل در حرف و عمل داشته باشند.

ب- عرصه اقتصادی

1- اجرای دقیق، جامع و كامل نسخه اقتصاد مقاومتی، اجرای این راهبرد نیز بر عهده قرارگاه تشكیل‌شده با حضور روسای سه قوه و آحاد جامعه می‌باشد. متاسفانه برخی تصمیمات و رفتارهای نادرست اقتصادی نشان می‌دهد كه برخلاف این راهبرد اقدام می‌شود. نیم‌نگاهی به تخصیص ارز دولتی و ثبت سفارش‌های انجام شده، موید این نكته می‌باشد.

2- روسای سه قوه همه تلاش و همت خود را معطوف به اصلاح شاخص‌های فضای كسب و كار نمایند تا نقدینگی حجیم 16000 میلیارد ریالی به سمت سرمایه‌گذاری در تولید و اشتغال حركت كند در غیر این صورت تبدیل به سیلی ویران‌كننده شده و ابر تورم را برای اولین بار پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود خواهد آورد.

3- مسئولان و مدیران به شدت از اسراف و تبذیر خودداری نموده و با در پیش رفتن قناعت و صرفه و صلاح اقتصادی در هر زمینه‌ای، از اشرافیت اداری و اشراف‌منشی شخصی پرهیز نموده و ریاضت اقتصادی را جایگزین رفاه‌طلبی نمایند و كار و تلاش جای خود را به استراحت و تفریح بدهد.

ج: عرصه اجتماعی

1- جلب اعتماد عمومی و پیوند هرچه بیشتر مسئولان با مردم بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گرفته و از اولویت‌ها باشد.

2- با فساد به هر شكل ممكن مبارزه شود و از كاهندگی سرمایه اجتماعی جلوگیری به عمل آید و مدیران و مسئولان از تنبلی و تكبر نسبت به مردم پرهیز كنند و صبر و تقوا را پیشه خود سازند.

هـ- عرصه فرهنگی

1- پیروزی و موفقیت‌های بزرگ كه ظرف چهار دهه تجربه كردیم، با رمز "ما می‌توانیم" بوده است. خودباوری و "توانستن" در جوهره ملت بزرگ و فهیم ایران است. در چنین شرایطی كه در آستانه یك تجربه تاریخی قرار گرفته‌ایم، باید بر این باور باشیم كه علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه دشمن می‌توانیم با اتكا به ظرفیت‌های بی‌بدیل كشور اعم از مادی و معنوی، روی پای خود بایستیم و خم به ابرو نیاوریم.

2- بر این باور باشیم كه ایستادگی و مقاومت رمز دوم پیروزی است و دشمن با این رمز تسلیم خواهد شد. در غیر این صورت هزینه‌های سازش و تسلیم چندده‌برابر مقاومت است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات