۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۰۷۸۴
حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی‌خوشکار:

مدیریت نادرست دولت سبب ایجاد هراس اقتصادی در جامعه شده است

نماینده خبرگان بزرگترین عامل فشار اقتصادی بر زندگی مردم را هراس اقتصادی ارزیابی و تصریح کرد: این هراس اقتصادی را دولت به وجود آورده است و باید آن را در جامعه از بین ببرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بهرامی خوشکار

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، راهکار برونرفت از وضعیت اقتصادی کنونی را در دست دولت و قوه اجرایی کشور دانست و گفت: چرا چند سال سکه را در حد اعتدال نگه داشتیم و چرا بعد از مدتی چنین سیر صعودی را دارد؟ پیداست که اگر ما توانستیم چهار سال این قیمت‌ها را کنترل کنیم، اکنون هم تا حدی می‌توانیم این قیمت‌ها را کنترل کنیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وقتی یک مسؤول می‌گوید که قیمت دلار واقعی حدود پنج هزار تومان است نباید از مردم توقع داشته باشیم که به کمتر از آن راضی باشند؛ وقتی یک مسؤول می‌گوید که قیمت سکه واقعی حدود دو میلیون تومان است از مردم چه توقعی باید داشت؟

وی افزود: اگر اقتصاد در حال وارونه شدن است، این وارونگی دارای پشتوانه و تفکر است؛ آن تفکر اعتقاد دارد که بازار باید آزاد شود تا جایی که به حد اعتدال خود برسد اما اقتصاد و بازار آزادی خوب است که در مملکت حرج و مرج نباشد و برخی مردم حرص نداشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی‌خوشکار تقاضای مردم را به دلیل ترس از وجود تحریم‌های بیشتر در حال افزایش دانست و گفت: از سوی دیگر عرضه تمام محصولات محدود است؛ تفکر بازار آزاد باید در جو سالمی باشد که مردم هراس اقتصادی نداشته باشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بزرگترین عامل فشار اقتصادی بر زندگی مردم را هراس اقتصادی ارزیابی و تصریح کرد: این هراس اقتصادی را دولت به وجود آورده است؛ دولت ابتدا باید این هراس اقتصادی را از بین ببرد؛ وقتی دولت به اقتصاد آرامش دهد فشار اقتصادی کم می‌شود.

وی در پاسخ به این که مبنی بر اینکه قوای دیگر چه مسؤولیتی در کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم دارند، گفت: قوای دیگر نقش زیادی ندارند؛ بر این فرض که قوه قضائیه ده نفر را بگیرد و ببندد نقش چندانی ندارد، ممکن است اگر ده نفر دستگیر شوند دیگران که دستگیر نشده‌اند تأثیرات منفی بیشتری را بر قسمتی از اقتصاد کشور بگذارند. به عبارت دیگر در اثر زور و فشار ممکن است لایه‌های پنهان فشارهای اقتصادی بیدار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی‌خوشکار درباره تأثیرات قوه مقننه اظهار داشت: قوه مقننه تا وقتی قانونی را تصویب کند ماه‌ها طول می‌کشد تا اجرا شود؛ لذا فکر می‌کنم که همه چیز در دستان دولت است و این دولت است که باید به کشور آرامش دهد و باید کنترل کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در طرح مثالی گفت: عرضه سکه در دست دولت است؛ زمانی که سکه در بازار دو میلیون تومان بود دولت یک و نیم میلیون آن را می‌فروخت؛ این قیمت به بازار می‌گوید که سه ماه دیگر سکه دو و نیم میلیون تومان خواهد شد و تقاضا بیشتر می‌شود؛ این نوع مدیریت است که بازار را تکان‌های عجیب و غریبی می‌دهد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات