۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۷۰۸۶۷
حجت الاسلام بیاتیان:

فعالیت مبلغان درروستاها لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است

رییس تبلیغات اسلامی ازنا با اشاره به اینکه مناطق روستایی در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی آسیب پذیرتر هستند، گفت: فعالیت مبلغان طرح هجرت در مناطق روستایی لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام حشمت الله بیاتیان، رییس تبلیغات اسلامی ازنا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت مبلغان طرح هجرت در مناطق روستایی بیان داشت: از ظرفیت تبلیغی ۱۳ روحانی مستقر و طرح هجرت در روستاهای شهرستان ازنا بهره مند می شویم.

وی با بیان ضرورت و اهمیت حضور مبلغان در مناطق روستایی افزود: حضور مبلغان در مناطق روستایی در راستای بصیرت بخشی و آگاه بخشی به آحاد مردم به ویژه نسل جوان و جلوگیری از رواج آسیب های اجتماعی در این مناطق ضروری است.

حجت الاسلام بیاتیان در ادامه به فعالیت و حضور مبلغان در مساجد روستایی اشاره و عنوان کرد: مدیریت فرهنگی مساجد و روستاها بر عهده مبلغان بوده و از آحاد مردم و جوانان در کمک و پشتیبانی در پیشبرد مسائل فرهنگی و جذب جوانان بهره مند می شوند.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی روحانیان مستقر و طرح هجرت تصریح کرد: توجه به مفاهیم قرآن کریم بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های جامعه را کاهش می دهد.

رییس تبلیغات اسلامی ازنا تلاش مبلغان را جذب حداکثری جوانان به مساجد عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه های قرآنی، فرهنگی و تبلیغی که از سوی مبلغان در مساجد برای نسل جوان برگزار می شود،  جوانان باید از فرصت های به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به دسیسه های دشمن برای به بی راهه کشاندن نسل جوان خاطرنشان کرد: فعالیت تبلیغی مبلغان به ویژه در مناطق آسیب پذیر برای روشنی بخشی به قشر جوان و مقابله با رواج آسیب ها ضروری است.

حجت الاسلام بیاتیان در ادامه یادآور شد: تشکیل کلاس های معارف اسلامی، تبیین ارزش ها، دستاوردها و مبانی انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم دعا و زیارت، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و وعظ و خطابه، برپایی کلاس های روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، تفسیر، برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و تبلیغی در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی، پاسخگویی به شبهات، نظارت بر فعالیت های فرهنگی و قرآنی مساجد و برگزاری محافل آموزش قرآن کریم از جمله برنامه های مبلغان بومی است.

وی در ادامه از برگزاری کلاس های آموزشی احکام در شهرستان ازنا خبر داد و اظهار داشت: کلاس های آموزشی احکام با هماهنگی های انجام شده با روحانیان شبکه تبلیغ و به شکل مداوم برای پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی گروه های مختلف به ‌ویژه جوانان ونوجونان در مساجد سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

رییس تبلیغات اسلامی ازنا یادآور شد: در این کلاس های آموزشی احکام مربوط به تقلید، مطهرات، نجاسات، وضو، غسل، قسم، و دیگر مباحث بین نسل جوان و نوجوان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات