۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۵۷۰۸۸۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

پاسداشت مناسبت های دینی وضع جامعه را دگرگون می کند

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اهتمام برای احیای مناسبت های دینی در جامعه گفت: اگر مناسبت های مهم دینی با عظمت برگزار شود وضع زندگی مردم و جامعه بسیار متفاوت خواهد بود.
حسینی قمی حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم امروز در دومین روز مراسم عزاداری ایام شهادت امام صادق(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به تأثیر گناه در زندگی انسان گفت: اینگونه نیست که گناهان تنها عقوبت اخروی داشته باشد بلکه گاهی انسان در همین دنیا گرفتار می شود.

وی افزود: این بدان معنا نیست که هر کسی که گرفتار بلا و مصیبت است مورد قضاوت قرار گیرد که حتما بر اثر گناه بوده چرا که گاهی بلا امتحان و ابتلای الهی محسوب می شود، گناه در زندگی دنیوی انسان ها نیز تأثیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهار داشت: متأسفانه امروزه در جامعه افرادی وجود دارد که وقتی به آن ها گفته می شود خمس و زکات بپردازید پاسخ می دهند به اندازه ای کار خیر انجام می دهیم که از خدا طلبکار هستیم، در حالی که خمس و زکات باید در مسیر خود خرج شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: امام صادق(ع) می فرماید وقتی انسانی از برادر ایمانی خود طلبکار است باید صبر کرده تا توان پیدا کند و نباید بر آن فشار بیاورد، انسان باید در دنیا اسان بگیرد تا خدا در آخرت نسبت به او سخت نگیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر خدا بخواهد با عدالت با انسان برخورد کند انسان هیچ ندارد، ابراز داشت: انسان نیازمند رحمت الهی است، انسان از نعمت های فراوان الهی بهره مند است اما متأسفانه شکرگزار نیست.

وی با بیان این که مؤمن اهل خیانت نیست، عنوان کرد: انسان نباید فقر، مشکلات و نیازمندی های خود را برای همه بیان کند، متأسفانه امروزه افراد انواع مشکلات خود را برای دیگران بیان می کنند اما امام صادق(ع) می فرماید بیان همه مشکلات برای دیگران سبب ذلیل شدن انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: انسان مؤمن باید عزت خود را حفظ کرده و اجازه ندارد خود را نزد دیگران ذلیل کند.

وی با تأکید بر اهتمام برای احیای مناسبت های دینی در جامعه اضافه کرد: اگر مناسبت های مهم دینی با عظمت برگزار شود وضع زندگی مردم و جامعه بسیار متفاوت خواهد بود، اگر تعظیم شیعه در طول تاریخ نسبت به عاشورا نبود قطعا پیام سیدالشهدا(ع) به عالم نمی رسید، اگر شهادت حضرت زهرا(س)، امیرمؤمنان(ع)، غدیر و شهادت امام صادق(ع) مانند عاشورا بود قطعا پیام غدیر و اهل بیت(ع) بهتر به جامعه می رسید./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات