۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۷۱۰۴۹
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشهد:

پشیمانی مردم از انقلاب راهبرد اصلی دشمن است

ارجائی راهبرد اصلی دشمن را در آستانه چهل سالگی انقلاب، پشیمانی مردم و تطهیر رضاخان دانست که در زمینه فرهنگی نیز هجمه به کانون خانواده را با از بین بردن عفاف و حجاب نشانه رفته است.
ارجائی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدعبدالله ارجائی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشهد در نشست خبری اعلام برنامه های دهه حجاب و عفاف گفت: یکی از جنایات بزرگی که  در دوران پهلوی صورت گرفت قتل و عام معترضین به کشف حجاب اجباری در مشهد کنار حرم مطهر رضوی در مسجد گوهرشاد بود و این یک پرده مجهول و مغفول مانده در تاریخ ایران است که اگر به دقت بازخوانی شود چهره کریه پهلوی روشن تر می شود.

ارجائی گفت: در سال 1314 رضاخان اقدام به کشف حجاب سلطنتی می کند بعد اومرا و وزرا را به کشف حجاب امر می کند پس از آن در گام سوم کشف حجاب عمومی را اجبارواعلام می کند.

وی افزود: در این زمان علما پیش قراول اعتراض به رضاخان می شوند و تعدادی به سمت تهران حرکت می کنند تا حضورا اعتراض کنند که رضاخان اقدام به دستگیری می کند و این خبر در بین مردم پخش می شود بنابراین در مسجد جامع گوهرشاد بدون خشونت تحصن می کنند اما شهربانی طبق دستور از دربار که کسی از مسجد خارج نشود مگر جسد او، درب های مسجد را می بندد و از دیوارها به مردم تیراندازی می کنند.

وی ادامه داد: در برخی متون از 600 تا سه هزار نفر به آمار کشته ها اشاره شده که به نقل شاهدان عینی با کامیون جنازه ها را به پنج نقطه شهر منتقل شده و به صورت دسته جمعی در گور پنهان کردند و فقط تعداد محدودی دارای قبر تکی شدند و حتی عده ای را به چاه می ریزند.

تطهیر رضاخان راهبرد اصلی دشمن

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: هیچ حکومتی با مردم خودش که به طور مسالمت آمیز در یکجا تحصن کرده اند چنین رفتار نمی کند و این در تاریخ نقل نشده است این پرده از تاریخ ایران حذف شده و تا ده سال خفقان ایجاد کردند تا حدی که اجازه برگزاری هیچگونه مراسمی برای کشته شدگان ندادند و بعد از ده سال فرصت محدودی ایجاد شد.

ارجائی گفت: آنچه ما را امسال حساس کرد راهبرد اصلی دشمن در آستانه چهل سالگی انقلاب مبنی بر پشیمانی مردم از انقلاب با ابزار تطهیر رضاخان است. دشمن از اینکه با وجود انقلاب منافع آنها تامین نمی شود و انقلاب نیز به دنیا صادر می شود چنین برنامه ای را تدارک دیده اند.

وی ادامه داد: پهلوی دوم معاصراست و خیلی ها هنوز جنایات او را به یاد دارند اما رضاخان فاصله دارد و برای اسطوره سازی برای نسل جوان با تطهیر او فرصت خوبی است که دشمن در دستور کار دارد قبل تر از او دوره قاجار و احمد شاه هم قابل دفاع نیست بنابراین همین چهره قلدری او نیز باعث شده به روی او متمرکز شوند.

ارجائی گفت: امسال هم بیشتر خواهید شنید و در فضای مجازی و رسانه های خارجی خواهید دید و نیروهای انقلاب باید پاتک این را بزنند و یکی از بهترین زمان ها همین دهه عفاف و حجاب و ماجرای قتل عام رضاخانی در مسجد گوهرشاد است.

وی افزود: در این داستان ضد دین بودن و ضد مردم بودن پهلوی مشخص است چرا که کوچکترین مصونیت و حرمتی برای حرم مطهر رضوی قائل نبود آن هم در مقابل یک امر الهی که عده ای  هم ناراضی هستند اما این کاری که آنها کردند شبیه به کار داعش است که در دنیا بازتاب دارد اما آنها بشدت این قضیه را سانسور کردند.

نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: این کاملا معین است که نظام جمهوری را با زور توان سرنگونی نیست و امنیت خاورمیانه نیز به امنیت ایران گره خورده بنابراین بعد جنگ نظامی به اقتصادی روی آوردند که تا الان هم ادامه دارد و ضربه بسیار زدند اما موفق نشدند به خواسته اصلی خود برسند هم زمان در جبهه فرهنگی به جنگ با ما مشغول هستند هیچ افقی برای دشمن در این جنگ وجود ندارد اما به طور کلی با اینکه ضربه بسیار زدند نتوانستن سپر دفاعی ایران را فرو بریزند.

ارجائی افزود: عرصه ای که دشمن به آن امید بسته عرصه فرهنگی است این را هم از اول انقلاب شروع کردند اما امروز به این نتیجه رسیدند که شاید در اینجا بتوانند پیروز شوند. سد عبور از ولایت فقیه از منظر آنها حجاب است چون حجاب و عفاف در تحکیم خانواده موثر است.

وی ادامه داد: منظور از حجاب چادر نیست بلکه عفت مردان و زنان است اگر بررسی شود چند درصد از طلاق ها مربوط به بی عفتی و خیانت است و چقدر از جرائم بر این اساس صورت می گیرد آن وقت اهمیت حجاب و عفاف و اینکه چرا دشمن این موضوع را هدف قرار داده مشخص می شود. تحکیم خانواده با عفت و حیا گره خورده است باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه عفیفی داشته باشیم و به عنوان اساسی ترین اصل به این توجه شود که زوجین در آستانه ازدواج در مقابل این هجمه ها مصون شوند.

اعلام برنامه های هفته حجاب و عفاف

ارجائی گفت: هفته حجاب و عفاف از امروز آغاز می شود و 21 تیر سالروز قتل و عام مردم در مسجد گوهرشاد مشخصا به عنوان روز عفاف و حجاب تعیین شده است. کل برنامه های این هفته بیش از دوهزار مورد است که در مساجد، کانون های فرهنگی، پایگاه های بسیج، حرم مطهر و بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی افزود: چند برنامه محوری هم در استان داریم مثل راهپیمایی مدافعان حریم خانواده که همزمان با سالروز جنایت رضاخان پنج شنبه 21 تیر از میدان شهدای مشهد ساعت 8 و سی دقیقه آغاز و با سخنرانی نماینده ولی فقیه آیت الله علم الهدی در مسجد گوهرشاد به پایان می رسد.

ارجائی ادامه داد: اختتامیه برنامه شناسایی و تقدیر از بانوان برتر در سال 96 در زمینه های اقتصادی، علمی، ورزشی، هنری است که با معرفی 8 بانوی برتر در دفتر آیت الله علم الهدی و با سخنرانی وی پایان می یابد. این افراد کسانی هستند که ثابت کردند با حجاب و چادر هم می توان در عرصه های مختلف پا گذاشت و موفق عمل کرد بنابراین هر کدام الگویی برای جامعه هستند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر گفت: اختتامیه برنامه جشنواره عکس چادرهای آسمانی نیز عصر شنبه 23 تیر ساعت 18 در تالار شهر مشهد برگزار می شود. و از دیگر برنامه ها شب شعر قیام گوهرشاد است که این هم در دانشگاه امام رضا(ع) صورت می گیرد.

ارجائی افزود: در طول این دهه 21 ایستگاه حجاب و عفاف و یک نمایشگاه محوری با ارائه ملزومات و محصولات در این زمینه و ترویج این فرهنگ خواهیم داشت و در 27 شهرستان و 21 مسجد محوری هم مراسم سخنرانی پیرامون حجاب و عفاف و پاسخ به مسائل آن را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان پوستر حجاب و عفاف را برگزار کردیم که 800 پوستر رسیده و 21 مورد ان انتخاب شده که در معرض دید عموم قرار می گیرد و نیز در بیلبورد های شهر نمایش داده خواهد شد.

ارجائی به تعریف قانونی امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: مهمترین عرصه آن امر به معروف مردم نسبت به دولت و حاکمیت است و ماده 8 قانون نسبت به این موضوع بدون قید و شرط حق انتقاد و نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر را به مردم واگذار کرده که سند افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: اخلاق فردی، درجه تقوا و مقابله با ظلم تفاوت و تمایز ائمه معصومین با مردم است که راه را نشان دادند حضرت امام نیز وجه تمایزش با دیگر مراجع و علمای وقت همین مشت گره کرده و فریاد بر سر ظلم و مقاومت و ایستادگی بود.

ارجائی افزود: صدای مردم کوتاه است اما رسانه بلندگوی مردم است که باید فریاد بزند این چه وضع و ساختاراقتصادی است که یک نفر بتواند تنی سکه بخرد یا یک نفر هزاران سکه را جمع آوری و سودجویی کند رسانه باید پیش قراول امر به معروف و نهی از منکر به دولت باشد و مطالبه کند.

آمار تذکر لسانی در نوروز 97 و رمضان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در نوروز 97 از 25 اسفند تا 15 فروردین توسط 900 فرد آوزش دیده 76 هزار تذکر لسانی داده شد که یک موردم به کار قضایی و شکایت نکشید و زمینه آن بیشتر عدم فروش کالای خارجی، قاچاق، فرهنگ میزبانی، حجاب و عفاف و عدم استعمال دخانیات در فضای بسته  بوده است. در رمضان هم 124 هزار تذکر لسانی داده شده که این هم به دستگاه قضا کشیده نشد و نشانگر آن است که جامعه آماده پذیرش تذکر لسانی درست است. بنابراین امر به معروف یاد گرفتنی است و ابتدا باید آموزش دید پس از آن عمل و اجرا کرد.

وی ادامه داد: کیفیت و کمیت برنامه های فرهنگی و عفاف و حجاب متناسب با حمله و هجوم دشمن نیست و در مقابل آن باید اعتراف کرد که ضعیف است و شاید مسکنی برای حفظ وضع موجود باشد البته به نسبت گذشته بهتر بوده و رشد داشته اما کافی نیست.

ارجائی افزود: مرز ده درصد آمر و ناهی را هدف داریم که در حدود 42 هزار نفر می شوند و بازه سنی آنها از 25 تا 60 سال است که آموزش دیده یا می بینند. البته سن امر به معروف همان بلوغ شرعی است اما در جامعه اثر گذاری امربه معروف و نهی از منکر بزرگتر نسبت به کوچکتر و در عرصه مردم به دولت جوانان با شاخصه شهامت و بروز بودن و استفاده از فضا و امکانات روز بیشتر جواب می دهد./933/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات