۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۷۱۰۶۰
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

انجام واجبات به نیت اطاعت از فرمان خدا باشد

استاد حوزه علمیه گفت: انجام تمام واجبات باید تنها به نیت اطاعت از فرمان خدا باشد؛ بالاترین نیت‌ها این است که انسان تنها به این علت خداوند را عبادت کند که عبادت کردنی است.
حجت الاسلام فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد حوزه علمیه شامگاه گذشته در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: دعاها را به نیت ترقی روح بخوانیم و مطمئن باشیم که ثواب به دنبال آن خواهد آمد.

وی افزود: انجام تمام واجبات باید تنها به نیت اطاعت از فرمان خدا باشد. بالاترین نیت‌ها این است که انسان تنها به این علت خداوند را عبادت کند که عبادت کردنی است. یکی از دلایل اینکه صحیفه سجادیه از سوی یک امام معصوم صادر شده این است که با وجود تمام مصیبت‌ها سختی‌ها و مشکلاتی که در جریان عاشورا دید ذره‌ای از محبت و علاقه قلبی او به حضرت حق کم نشد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: محبت انبیا، اولیا و پیشوایان ما همواره به خداوند باقی و ثابت بوده است با وجود اینکه خداوند ایشان را در سخت‌ترین امتحانات قرار می‌داد. امتحانات خداوند تعطیل شدنی نیست.

وی در ادامه بیان داشت: امام سجاد(ع) فرموده است هیچ گاه از خداوند نخواهید که شما را امتحان نکند بلکه بخواهید که شما را در معرض امتحانات گمراه کننده قرار ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا اظهار داشت: بسیاری از افراد در مواجهه با امتحانات الهی، ایمان و باور قلبی خود را از دست می‌دهند و کج فکر هستند. هیچ یک از اولیای الهی در مصائب و مشکلات از خداوند طلب مرگ نکرده‌اند؛ درخواست مرگ از خداوند در واقع امری قبیح و مورد مذمت است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در دعاها از خداوند توفیق نماز شب، پاک شدن از آلودگی ها و گناهان، صبر در مصائب و مشکلات، توفیق عبادت به نیت قرب و ترقی الی الله، عافیت و عاقبت بخیری بخواهیم تا خداوند آنچه را که شایسته یک انسان برای رسیدن به مقامات است به ما عنایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه به ما راه خواستن از خداوند و دعاکردن را نشان می دهد تا بدانیم چه چیزی واقعاً ارزش خواستن و طلب کردن دارد و اینکه به خاطر هر چیز بی ارزشی به درگاه خداوند جزع و فزع نکنیم./969/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات