۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۷۱۱۰۰
نماینده خبرگان رهبری:

اغلب مسؤولان از درک مشکلات معیشتی مردم عاجز هستند

حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی گفت: اغلب مسؤولان تمکن مالی مناسب دارند و متأسفانه از درک مشکلات معیشتی مردم عاجز هستند.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مسؤولان شهرستان هریس با تأکید بر این‌که رسیدگی به مشکلات مردم رسالت ذاتی مدیران و کارگزاران در نظام اسلامی است، اظهار داشت: اگر مسؤولی سبک زندگی مردمی داشته باشد، آن موقع خواهد فهمید که مردم در چنین شرایطی چه می کشند.

وی با اشاره به این‌که اغلب مسؤولان تمکن مالی مناسب دارند و متأسفانه از درک مشکلات معیشتی مردم عاجز هستند، گفت: گاهی می شنویم که مردم مشکل دارند؛ اما لمس نمی کنیم که مردم چه می کشند، در شرایط امروز اقتصادی حتی دهک متوسط جامعه نیز با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که مسؤولان و کارگزاران قوای سه گاه باید تنها دغدغه مردم را داشته باشند، ادامه داد: اکر به دنبال حفظ نظام و جلب اعتماد و اعتقاد مردم هستیم، باید به هر بهایی که شده عدالت را برقرار کنیم و با آقازاده‌هایی که دست در بیت المال دارند، برخورد جدی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه وظیفه داریم برای حفظ نظام اسلامی و ولایی تلاش کنیم، اگر اصول بنیادین انقلاب بر روی عدالت استوار شده و پایه مشروعیتش عدالت است؛ باید اعتقاد داشته باشیم که مبارزه با مفاسد اقتصادی باید بدون هیچ مصلحت‌اندیشی و مماشاتی صورت گیرد.

وی با تأکید بر این‌که مشروعیت نظام بر پایه عدالت است، گفت: برای برپایی نظامی که هزاران شهید تقدیم شده است و صدها هزار جانباز، آزاده و ایثارگر جان خود را فدا کرده‌اند، حیف است که عده‌ای با بی‌تدبیری و غارت اموال ملت، جو بی‌اعتمادی نسبت به انقلاب اسلامی فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با اشاره به این‌که برای مبارزه با فساد باید از بازی‌های سیاسی دور بود و بداخلاقی‌ها حزبی و جناحی را کنار گذاشت، تصریح کرد: مسؤولان بدانند تهمت، افترا، بدبینی، بی اعتمادی، دادن نسبت ناروا، انقلابی ندانستن یکدیگر و مسائلی از این دست، مردم را نسبت به آینده دلسرد می کند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات