۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۷۱۱۴۲
امام جمعه موقت كاشان:

مرثيه سرايان و مداحان از هنر خود براي تبليغ دين و هدايت مردم استفاده كنند

امام جمعه موقت كاشان مديحه سرايي، مرثيه سرايي و مداحي اهل بيت(ع) را هنر دانست و گفت: تلاش كنيد تا از هنر و ابزاري كه خداوند در اختيار شما قرار داده در راه تبليغ دين و هدايت مردم از آن استفاده كنيد.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار گردهمايي مداحان و شاعران آييني شهرستان كاشان و آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار چهارشنبه شب در گردهمايي مداحان و شاعران آييني شهرستان كاشان و آران و بيدگل كه درمسجد كرسي كاشان برگزار شد، جايگاه مداح و شاعر اهل بيت(ع) را جايگاه رفيعي خواند و گفت: ذاكرين و مرثيه سرايان اهل بيت(ع) بايد قدردان اين توفيق و نعمت بزرگ باشند.

وي با اشاره به اينكه شعرا و مداحان و سخنرانان مذهبي كه پرچم دين را برافراشته اند مسؤوليت سنگيني را بر عهده دارند، افزود: مداحان و مرثيه سرايان اهل بيت(ع) درمسؤوليتي كه بر عهده دارند بايد اخلاص داشته باشند، چرا كه صوت و شعر زيبا لازم است اما زماني مورد تأييد قرار خواهد گرفت كه همراه با اخلاص باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: اخلاص با دريافت مزد منافاتي ندارد اما اگر هدف مداح دريافت دستمزد باشد و يا تعيين دستمزد كند پذيرفتني نيست چرا كه كار بايد براي رضايت خدا باشد تا خداوند نيز بركات آن افزايش دهد.

وي مديحه سرايي، مرثيه سرايي و مداحي اهل بيت(ع) را هنر دانست و گفت: همانگونه كه دشمن با استفاده از هنر خود در فضاي مجازي و تهاجم فرهنگي خود به دنبال منحرف كردن جوانان است، شما نيز بايد تلاش كنيد تا از هنر و ابزاري كه خداوند در اختيار شما قرار داده در راه تبليغ دين و هدايت مردم از آن استفاده كنيد.

امام جمعه موقت كاشان گفت: اگردشمن از هنر خود بيشترين بهره برداري را براي انحراف جوانان و نوجوانان دارد، شما هم بايد از هنر خود بيشترين بهره برداري را براي هدايت نوجوانان و جوانان داشته باشيد.

به گفته وي، اگر امروز دشمن در حال به روز رساني و تقويت هنر خود است، مداحان و مديحه سرايان و مرثيه سرايان اهل بيت(ع) نيز بايد براي به روز رساني و تقويت هنر خود اهتمام ويژه اي داشته باشند.  

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه از مداحان اهل بيت(ع) و شعراي آييني خواست تا در انتخاب موضوعات دقت و حساسيت بيشتري داشته باشند چرا كه برنامه هاي دشمن هميشه براساس نيازهاي زمان است و شما نيز موضوعاتي را كه انتخاب مي كنيد بايد متناسب با نياز زمان و مكان  باشد تا تأثيرگذاري داشته باشد.

وي افزود: امروز بايد ديد دشمن چه موضوعاتي را مورد هجمه خود قرارداده است و هركجا را كه بمباران مي كند شما از همانجا دفاع كنيد.

امام جمعه موقت كاشان ادامه داد: اگر دشمن امروز ولايت فقيه، ارزش هاي اخلاقي، حجاب و عفاف، غيرت، حيا، عفت و پاكدامني را مورد حمله و بمباران خود قرار داده است، مداحان اهل بيت(ع) و شعراي آييني بايد در اشعار و مداحي خود از ولايت فقيه، ارزش هاي اخلاقي، حجاب و عفاف، غيرت، حيا، عفت و پاكدامني دفاع كنند.  

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: اگر دشمن در حال تجمل گرايي و دنيا پرستي است، مداحان و مديحه سرايان و مرثيه سرايان اهل بيت(ع) بايد زهد و تقوا را در اشعار و مداحي خود تبليغ كنند.

وي افزود: اگر دشمن امروز اهل بيت(ع) و ولايت و امامت را مورد هجمه و حمله خود قرار داده است، شما بايد فضائل و معارف اهل بيت(ع) را  با زبان شعر بيان كنيد، چرا كه ما امروز هرچه داريم از بركت شهدا است و شما بايد ياد و خاطره شهدا را در برنامه ها و اشعار خود زنده نگهداريد.

امام جمعه موقت كاشان يكي از نيازهاي اساسي مداحان و مديحه سرايان و مرثيه سرايان اهل بيت(ع) را مطالعه از منابع معتبر دانست و افزود: از مطالبي كه سبب شبهه مي شود بايد پرهيز كنيد.

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه با اشاره به اينكه امروز همه تلاش دشمن براي محو غدير و فاطميه و عاشورا و مهدوديت است، گفت: دشمن با محو غدير، فاطميه، عاشورا و مهدوديت به دنبال بي هويت كردن نوجونان و جوانان شيعه است تا بتواند به اهداف خود برسد.

لازم به ذكر است، گردهمايي مداحان و شاعران آييني شهرستان كاشان و آران و بيدگل چهارشنبه شب به همت كانون مداحان و شعراي كاشان، كانون بسيج مداحان، اتحاديه كانون هاي فرهنگي، اداره تبليغات اسلامي در مسجد كرسي كاشان برگزارشد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات