۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۷۱۱۷۰
طبق یک سنت چندساله و در آستانه دهه کرامت صورت گرفت؛

آغاز حرکت کاروان‌ طلاب و فعالان فرهنگی بهبهانی از گرگان به سمت حرم رضوی

جمعی از طلاب و فعالان فرهنگی در شهرستان بهبهان، طبق یک رسم چند ساله با سفر به شمال شرق کشور، مسیر بیش از ۶۰۰ کیلومتری گرگان تا حرم مطهر امام رضا(ع) را با پای پیاده طی می‌کنند.
امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مسؤول فرهنگی آیین مذهبی پیاده روی سالانه مردم شهرستان بهبهان تا قدمگاه امام رضا(ع) گفت: طبق یک رسم چند ساله، متولیان این آیین سنتی هرسال با سفر به شهر گرگان حرکت خود را از این نقطه شروع می‌کنند و هم اکنون به سمت حرم مطهر رضوی در حال حرکت هستند.

وی افزود: در این چند سال شاهد کرامت‌ها و عنایات ویژه‌ای از سوی حضرت رضا(ع) در طول مسیر بودیم، به طوری که جمعی از روستاییان از قبل به استقبال این کاروان می‌شتابند.

وی پیش بینی کرد که این کاروان تا 28 تیرماه به مشهد مقدس مشرف شود و افزود: کاروان زائران بهبهانی ضمن اجتماع در میدان شهدا مشهد همراه زائران امام هشتم(ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت و روضه منوره امام هشتم(ع) شیعیان را گلباران می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ شهرستان بهبهان به عنوان یکی از مسیرهای شناخته شده «جاده ولایت» به شمار می‌آید که به همین مناسبت مردم این شهرستان آیین‌های مختلف رضوی را در طول سال برپا می‌کنند که مهمترین آن پیاده روی سالانه و ده‌ها هزار نفری مردم این شهرستان تا قدمگاه متبرک حضرت رضا علیه السلام در چهارده کیلومتری شمال بهبهان است./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات