۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۷۱۱۷۲
به همت گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس صورت می‌گیرد؛

برگزاری نشست‌های ویژه دهه کرامت رضوی با محوریت معرفی تراث رضوی

گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ویژه برنامه‌های ایام دهه کرامت رضوی به معرفی گوشه‌ای از تراث رضوی می‌پردازد.
غلامرضا جلالی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، غلامرضا جلالی، مدیر گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته این گروه مشارکت‌های جدی با برنامه‌های دهه کرامت رضوی دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست‌هایی اشاره کرد که گوشهای از تراث رضوی را برای مخاطبان و شرکت کنندگان در این نشست‌ها معرفی خواهد کرد.

وی  ابراز کرد: تراث حکمی و عرفانی امام رضا(ع) و نشست‌هایی با موضوع هنر در حرم مطهر رضوی و همچنین آشنایی بیشتر با فرزندان امام رضا(ع) و سادات رضوی و جایگاه علمی آن‌ها در تمدن اسلامی از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌ها دنبال خواهد شد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیت‌های این گروه تلفیقی از گروه انقلاب و تمدن نوین اسلامی و تراجم و انساب است، افزود: با توجه به مراجعات بسیاری که از داخل کشور و همچنین کشورهای اسلامی داشتیم و به منظور استمرار فعالیت‌های گذشته، همچنین با تعریف تمدنی که از بحث زندگی مشاهیر و معرفی اندیشه‌های تمدنی آن‌ها داریم و نقش تمدنی که سادات در گذشته و حال حاضر برعهده داشته و دارند، سعی کرده‌ایم مباحث گذشته را به نیازهای امروز جامعه نزدیک کنیم.

این پژوهشگر تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولیت کمیسیون مربوط به مطالعات تمدنی به عهده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است، از این رو برنامه اصلی این گروه معطوف به مطالعات تمدنی و تمدن شناسی است که در همین راستا توانسته است تعدادی از مقالات علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی را برای نشر در اختیار نشریه مشکوه و مجموعه مقالات مربوط به هفته تمدن نوین اسلامی قرار دهد.

وی افزود: وجه مشترک تمام این مقالات یا مطالعات تمدنی بوده که جنبه انتزاعی دارد و یا تمدن شناسی است که ناظر بر وضعیت تمدنی به خصوص خراسان بزرگ و آسیای مرکزی و مناطق دیگر است.

جلالی خاطرنشان کرد: به همین منظور این گروه نشست‌هایی در ارتباط با ظرفیت شناسی تمدنی در زمینه عرفان و تصوف برگزار کرده و مشارکت جدی در این زمنیه با مؤسسه صدرا در تهران دارد./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات