۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۷۱۲۵۰

همايش متمركز زائران حج تمتع در كاشان برگزار شد

همايش متمركز زائران حج تمتع شهرستان كاشان و آران و بيدگل در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزارشد.
حجت الاسلام والمسلمين احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي احتشام امام جمعه موقت كاشان در همايش متمرکز زائران حج كه صبح امروز در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار شد گفت: شما زائران بيت الله الحرام در يكي از حساس ترين شرايط تاريخ قاصد بيت حق هستيد.

وي افزود: رفتار و كردار و اعمال و نمازهاي پوششي و پويشي ما در كنگره عظيم حج مي تواند برخي را به اهل بيت(ع) نزديك و برعكس آن مي تواند با وجود شيفتگي كه نسبت به اهل بيت(ع) به جاي نزديك شدن به حريم اهل بيت(ع) از حريم اهل بيت(ع) دور شوند.

حجت الاسلام احتشام گفت: ما در اين سفر بايد به دو رويكرد مهم هجرت به سمت و سوي خدا و مهاجر الي الله و دعوت به خير است توجه كنيم  چرا كه اين سفر تنها برداشتن تكليف شرعي نيست و رفتن به حج و رفع تكليف تنها كمترين وظيفه شما است بلكه بايد براي رسيدن به قله تلاش كرد

وي افزود: سفر حج سفر تكرار نشدني است كه شايد اين سفر نخستين و آخرين سفر ما باشد، از اين رو بايد از نخستين ساعت اين سفر بيشترين بهره برداري و ذخيره را براي آخرت خود داشت.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه به راه هاي جلب و جذب مسلمين جهان در اين سفر معنوي اشاره كرد و گفت: اعمال و رفتار و گفتار هر يك حجاج ايراني از جمله راه هاي جلب و جذب مسلمين جهان است، از اين رو بايد اهتمام ويژه اي براي معرفي فرهنگ شيعه داشت.

حجت الاسلام احتشام بیان کرد: هرچه ما در داخل كشور بعد از دفاع مقدس از خواص خود كه به جاي توسعه اقتصادي كشور به دنبال توسعه اقتصادي زندگي بودند ضربه خورديم در خارج از كشور عاشق انقلاب اسلامي و نظام اسلامي ايران و ولايت هستند.

وي با شااره به اينكه تابعيت آمريكايي كه اخيرا نمايندگان مجلس آن را رسانه اي كردند مبني براينكه اوباما براي پيشرفت برجام وعده تابعيت آمريكايي به برخي داده خواهد شد، گفت: آيا اين راه دفاع از انقلاب و امام بود كه بعد از درخواست اوباما برخي افراد از همه جناح ها كه به رانت هاي قدرت متصل هستند تابيعت آمريكا را دريافت كنند.

امام جمعه موقت كاشان اظهار داشت: ما در داخل كشور هرچه با مشكل اقتصادي و نقدينگي ارز و سكه روبرو هستيم به دليل ضعف ها و سستي هاي ما به ويژه خواص است كه نتوانستند به شيعه بودن عمل كنند اما در خارج از كشور مسلمين منطقه با افتخار از ايران نام مي برند.

وي افزود: زماني كه نخست وزير رژيم صهيونيست جنايتكار با يك تهديد سردارسليماني سراسيمه پوتين را واسطه كرد، اين نشان از اقتدار جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور است.

به گفته وي، مردم يمن كه فقيرترين كشور منطقه هستند و بدون كوچكترين امكانات نزديك به چهار سال است در برابر آل سعود و آمريكا و اسرائيل و برخي از شيوخ منطقه مقاومت كرده اند و با وجود اين همه تحريم ها و تهديد ها ايستاده اند و مقاومت مي كنند مي توانند  هنگام  ظهور نيز از ايراني ها سبقت بگيرند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اينكه منكرات را بايد از خودي و غير خودي كم كنيم، گفت: بزرگترين منكر امروز در جهان اسلام توجه و دلبستگي به غرب جنايتكار و مستكبرين جهان و بزرگترين معروف دعوت به وحدت است.

در ادامه عباس نيكو نيا رييس اداره حج و زيارت كاشان نيز تعداد زائران حج تمتع شهرستان كاشان و آران و بيدگل در سال 97 را 673 نفر در قالب 6 كاروان شامل 4 كاروان مدينه قبل و 2 كاروان مدينه بعد اعلام كرد و گفت: نخسيتن گروه زائران حج تمتع كاشان در 28 تير ماه از فرودگاه امام خميني(ره) به مقصد مدينه منوره اعزام خواهند شد.

به گفته وي، پروازه هاي حجاج شهرستان كاشان و آران و بيدگل به مدينه منوره تا 15 مرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

رييس اداره حج و زيارت كاشان يادآور شد: براي تهيه سوغات زائران خانه خدا با پيگيري هاي انجام شده سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در راستاي حمايت از كالاي ايراني و تسهيل در تهيه سوغات و ملزومات سفر حج ‹‹سامانه بركت›› به عنوان يك فرصت و انتخاب براي حجاج فراهم شده است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات