۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۷۱۲۶۵
امام جمعه تبریز:

مسؤولان نسبت به بهبود معیشت مردم تلاش کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از سوی مسؤولان، گفت: مسؤولان نسبت به بهبود معیشت مردم تلاش کنند.
نماز جمعه تبریز + امام جمعه تبریز + آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به کارشکنی‌های متعدد غرب به ویژه آمریکا علیه ایران اظهار داشت: آمریکا به دنبال ایجاد جنگ روانی جدید با اعلام تحریم نفتی ایران است.

وی با بیان این‌که در رابطه با بازگشت تحریم‌ها بزرگنمایی‌های زیادی از سوی رسانه‌های وابسته به آمریکا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند به هیچ وجه امکان توقف صادرات نفت ایران وجود ندارد، چراکه دولت‌های مختلف بر تداوم تجارت با ایران تاکید کردند، در حقیقت توقف صادرات نفت ایران شوک بزرگی در اقتصاد بین المللی به دنبال خواهد دشات.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران تنها مانده است، گفت: مجامع بین‌المللی نیز از این اقدام آمریکا حمایت نکرده و اتحادیه اروپا با یک بسته پیشنهادی اعلام کرده که حاضر به خرید روزانه یک میلیون بشکه نفت از ایران است، این در حالیست که چین در جنگ تجاری خود با غرب، خرید نفت از آمریکا را کاهش داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که کشور چین برای تمام کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه ویژه‌ای گذاشته است، تصریح کرد: سیاست انزوای ایران در مجامع بین‌المللی تبدیل به انزوای سیاسی آمریکا در سطح جهان شده است، در چنین شرایطی آمریکا تلاش دارد تا این ضعف را با عملیات روانی و تبلیغاتی جبران کند.

وی با تأکید بر حفظ وحدت، هوشیاری، بصیرت و همدلی مردم در مقابله با مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور گفت: مردم با آگاهی و بصیرت در طول چهل سال گذشته توانسته‌اند؛ تمام مشکلات را سپری کنند و امروز با تبعیت از راهبرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی می‌توانند توطئه دشمن را خنثی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با تاکید بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از سوی مسؤولان تصریح کرد: مردم انتظار دارند مسؤولان نظام به فکر اقتصاد کشور باشند، متأسفانه امروز اقشار مختلف جامعه با مشکلات عدیده معیشتی مواجه هستند، جای تعجب دارد که مسؤولان تدبیر لازم برای شرایط فعلی را ندارند.

وی ادامه داد: وقتی از ماه‌های قبل گمانه‌زنی برای خروج آمریکا از برجام مطرح بود و هشدارهای رهبر انقلاب در رابطه با معیشت مردم را شاهد بودیم، چرا مسؤولان تمهیدات لازم را ندارند؟ البته در روزهای اخیر شاهد ثبات در برخی بازارها بودیم و امیدواریم مسوولان کوتاهی گذشته خود را جبران کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به صرفه‌جویی ۱۰ درصدی برق خانه‌ها، گفت: از این طریق می‌توان ۶ مرکز ۸ مگاواتی برق ایجاد کرد ولی متاسفانه ایران رتبه نوزدهم در مصرف انرژی در دنیا را دارد، مصرف برق ایران، معادل کشوری با جمعیت ۲۰۰میلیون نفر است، وضعیت کنونی خسارات جبران ناپذیری به واحدهای صنعتی و تولیدی وارد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: مقصر شرایط کنونی مردم نیستند، چه بر سر تدبیر آمده است؟ دیروز در خیابان بهشتی تبریز چرا باید ۸ ساعت قطعی برق باشد و تماس‌های زیادی از مردم در این رابطه داشته ایم؟ با اینکه قطعی برق یک مسئله کشوری است ولی باید مسوولان تدبیر و مدیریت لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در استان را یادآور شد و اظهار داشت: هفته حج فرصتی برای بیان عقاید مسلمانان است، ماه ذی الحجه نیز بهترین زمان برای بیان مواضع مسلمانان است که باید حجاج ایرانی در مناسک بیت الله الحرام بدان آگاه باشند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امسال بیش از 85 هزار نفر از هموطنان عازم حج خواهند شد، ادامه داد: آل‌سعود راه حج واقعی را بر مسلمانان بسته است ولی این موسم اتحاد مسلمانان در جای جای دنیا بوده و خواهد بود، در سایه مدیریت، تدبیر رهبری، سال گذشته حج مناسبی برگزار شد و امیدواریم امسال نیز چنین باشد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات