۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۳۷۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان:

فعالیت های دهه کرامت با شعار خدمت کریمانه به رسم اهل بیت آغاز می شود

مروارید دهه کرامت را فرصتی برای عرض ارادت و تکریم شعائر دینی دانست و شعار امسال در اجرای برنامه ها را خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع) عنوان کرد.
مروارید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جعفر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست خبری اعلام برنامه های این دهه ظهر امروز شنبه 23 تیرماه 97 گفت: دهه کرامت یک ظهور ملی و بین المللی برای عرض ارادت به امام رضا(ع) و تکریم شعائر دینی پیدا کرده و مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام میزبان این انسجام ملی وجلوه و ظهور دهه کرامت است.

امام رضا رمز وحدت و نماد گفت و گو

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان گفت: ما امام رضا(ع) را به عنوان رمز وحدت و نماد گفت و گو می شناسیم به دلیل تهاجم علیه انقلاب شدیدا نیازمند رویکرد اتحادآمیز و آرامش هستیم در این شرایطی که ایران عزیز تحت فشار است توجه به سیره و آموزه های اهل بیت می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: فعالیت های دهه کرامت در ابتدا با نام جشن های مردمی در سال 87 به صورت دبیرخانه آغاز به کار کرد تا سال 96 به صورت شورای هماهنگی تشکیل جلسه می داد و پس از آن تبدیل به ستاد بزرگداشت دهه کرامت متشکل از استاندار، مدیرکل ارشاد، معاون فرهنگی شهرداری و رییس بنیاد امام رضا شد.

خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)

مروارید گفت: 34 دستگاه در زیر مجموعه ستاد دهه کرامت با 649 برنامه در این دهه فعالیت خواهند کرد راهبرد ما نیز الگوسازی یک زندگی اسلامی با توجه به سیره امام رضا(ع) و توجه به مقام علمی ایشان در شناساندن اسلام در بین ادیان و در عرصه بین الملل است.

وی افزود: تاکید بر استمرار جایگاه مشهد و امام رضا(ع) و توجه ویژه به فراگیری مخاطبان و ذائقه آنها در راستای مردمی کردن فعالیت ها و توجه به جوانان و نشاط اجتماعی و منشور ابلاغی رهبری به تولیت آستان قدس رضوی و نیز عنوان سال در برنامه ریزی ها لحاظ می شود.

مروارید ادامه داد: گسترش معنویت و تلاش مضاعف، شکرگذاری و توجه به سیره و گفتار امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در برنامه ها حول محور شعار امسال با عنوان خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع) پیگیری می شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان گفت: آستان قدس رضوی و شهرداری در مشهد هر کدام برنامه هابی برای دهه کرامت در نظر دارند که شامل جشنواره ها، ایستگاه های صلواتی، ارائه خدمات رایگان اجتماعی، خدمت داوطلبانه، اردوهای جهادی ویژه حاشیه شهر، برگزاری مسابقات مختلف با رویکرد خیرخواهانه و اعزام گروه های خادم یاری می شود.

وی افزود: از دیگر برنامه های دهه کرامت، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با همکاری ستاد دیه استان، اجتماع بانوان مشهدی در روز دختر، نمایشگاه های عکس و محصولات مناسب با دهه، اجرای 80 مورد نور افشانی، مسابقات فرهنگی در محلات و مساجد و برگزاری جشن و محله آرایی در 158 محله را می توان نام برد./933/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات