۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۷۱۳۸۴
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

مسؤول اشرافی با ثروت نجومی نمی تواند برای مصالح جامعه تصمیم گیری کند

دبیر کانون دانشگاهیان تأکید کرد: امروز برخی مدیران و مسؤولان با داشتن ثروت‌های نجومی در جایگاه تصمیم گیری کشور قرار گرفته‌اند و به جای آنکه به مصالح مردم فکر کنند منافع خود و اعوان و انصار را در نظر می‌گیرند
سیدمحمد حسینی

سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز مسؤولان از تنبلی، اشرافی‌گری و تکبر، گفت: درشرایط کنونی به دلایل مختلف از جمله فشارهای خارجی وضعف دولتمردان، کشور ما از مشکلات فروانی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رنج می‌برد؛ بنابراین می‌طلبد مدیران و مسؤولان با تلاش و جهاد شبانه روزی به رفع این مشکلات بپردازند.

وی افزود: متاسفانه سیستم اداری ما یک سیستم چابک و پویا نیست که مدیران و مسؤولان تصور کنند با یک فعالیت عادی می‌توانند کشور را پیش ببرند بلکه مدیران و مسؤولان باید با روحیه جهادی و انقلابی تلاشی مضاعف داشته باشند تا کشور در مسیر رشد و پیشرفت دچار وقفه و ایستایی نشود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه علم و فناوری و اقتصاد، ایران باید حرف اول را در منطقه بزند، ابراز کرد: برای پیشرفت و توسعه کشور لازم است مسؤولان با همتی والا رفع مشکلات بخصوص چالش های اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را در اولویت قرار دهند تا محرومیت از روستاها و شهرها برطرف شود؛ بنابراین کسانی که نمی‌توانند با این روحیه و سلوک کار و تلاش کنند نباید بر صندلی ریاست تکیه بزنند.

وزیر اسبق ارشاد درباره اشرافیت مدیران و مسؤولان گفت: تا زمانی که طبقات ضعیف و محروم در جامعه وجود دارند دلیلی ندارد مدیران و مسؤولان در رفاه و ناز و نعمت به سر ببرند. توصیه و دستور اسلام بر این امر استوار است که مدیران و مسؤولان باید همانند طبقات ضعیف زندگی کنند، حال اگر نمی‌توانند همانند طبقات ضعیف زندگی داشته باشند حداقل همانند مردم متوسط جامعه زندگی کنند نه اینکه خود از همه امکانات برخوردار باشند و مردم با مشکلات فراوان اقتصادی دست و پنجه نرم کنند.

حسینی با استناد به هشدار و تذکر رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه اگر در دولت و مجلس افرادی ثروتمند و مرفه وارد شوند کشور آسیب می‌بیند، عنوان کرد: امروز برخی مدیران و مسؤولان با داشتن ثروت‌های نجومی در جایگاه تصمیم گیری کشور قرار گرفته‌اند و به جای آنکه به مصالح مردم فکر کنند منافع خود و اعوان و انصار را در نظر می‌گیرند و ترجیح می‌دهند و این امر بیشترین آسیب را به کشور وارد کرده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: افراد ساده زیست، کارآمد و کسانی که تمام همتشان خدمت به مردم است باید در مناصب و جایگاه‌های مهم تصمیم گیری کشور قرار گیرند.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مسؤولان باید از تکبر و فخرفروشی به مردم اجتناب کنند، گفت: پیامبراکرم(ص) با آن مقام و منزلت دربرابر مردم بسیار متواضع و فروتن بودند و بر اساس فرمان الهی «وشاورهم فی الأمر» در پاره‌ای امور آنان را طرف مشورت قرار می‌دادند.

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: مسؤولان باید با مردم متواضع و مهربان باشند چرا که اگر مسؤولی متکبرانه به مردم فخرفروشی کند و از موضع بالا با مردم برخورد داشته باشد به طور قطع نه تنها نمی‌تواند مشکلات مردم را رفع کند بلکه مشکلات و سختی ملت روز به روز افزایش خواهد یافت؛ لذا مسؤولان باید فارغ از نگاه ارباب رعیتی خود را خدمتگذار و خادم ملت بدانند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی صفت خودخواهی و تکبر دربرخی مسؤولان را متضاد با آموزه‌های دینی و نظام مردم سالاری کشور دانست و خاطرنشان کرد: عقل سلیم حکم می‌کند در نظام اسلامی ایران که داعیه دار حکومت مردم سالاری است مسؤولان با مردم ارتباط صمیمانه و دوستانه داشته باشند و از موضع غرور و تکبر بر ملت حکومت نکنند تا مردم نیز با دلگرمی بیشتر همواره پشتیبان نظام الهی و مردمی باشند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات