۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۷۱۴۴۳
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

اهمیت کار مدیران کاروان حج

امام جمعه همدان گفت: هر کدام از مدیران کاروان به عنوان مسؤول و فرمانده یک عملیات هستند و اگر زحمات و خدمات آنها نباشد قطعا حجاج نمی توانند حجشان را سالم انجام دهند.
دیدار کارگزاران حج با آیت الله طه محمدی دیدار کارگزاران حج با آیت الله طه محمدی دیدار کارگزاران حج با آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار کارگزاران و مدیران حج با اشاره به ثواب نماز جماعت گفت: اگر نفرات حاضر در نماز جماعت تا ده نفر باشند با وجود ثواب بالا ثواب آن را به راحتی ثبت می کنند.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: اما با افزایش تعداد نفرات حاضر اگر دریاها جوهر شوند، جنگل ها قلم و جن و انس هم نویسنده شوند ثواب یک رکعت از این نماز را نمی توانند ثبت کنند.

وی گفت: همه افرادی که در نماز جماعت شرکت می کنند ارزش این کار را متوجه نمی شوند چرا که اگر این را می دانستند حتی یک رکعت نماز را به صورت فرادا نمی خوانند.

امام جمعه همدان با اشاره به حدیثی از پیامبر که فرمودند به یهودی ها سلام کنید اما بر یهودیان امت من سلام نکنید ابراز کرد: هر کس صدای اذان را بشنود و نسبت به نماز جماعت و شرکت در آن بی اعتنا باشد او از یهودیان امت من است.

وی به اهمیت حضور امام جماعت پرداخت و گفت: تا زمانی که امام جماعت نباشد نماز جماعت نیز شکل نخواهد گرفت زیرا امام جماعت سلسله جنبان شکل گیری نماز جماعت است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: ثواب تک تک اقتدا کنندگان در هر رکعت به اندازه ای است که به جز خداوند کسی نمی تواند آن را درک کند اما ثواب امام جماعت به اندازه کل جمعیت نمازگزاران است و این نشان از اهمیت نماز جماعت دارد.

وی تلاش کارگزاران حج و زیارت را دارای ارزش بالایی عنوان کرد و گفت: هر کدام از شما به عنوان مسؤول و فرمانده یک عملیات می باشید و اگر زحمات و خدمات شما نباشد این 2 هزار نفر قطعا نمی توانند حجشان را سالم انجام دهند.

امام جمعه همدان با اشاره به آن که برگزاری حج دارای ثواب بالایی است تصریح کرد: همان طور که ثواب امام جماعت چندین برابر نمازگزاران است ثواب کار شما نیز به اندازه ثواب حج همه زائران است.

وی گفت: همانند نماز که اگر امام جماعت نباشد نماز جماعت صورت نمی گیرد، اگر دلسوزی های شما هم نباشد حج شکل نخواهد گرفت.

آیت الله طه محمدی فعالیت در کاروان های زیارتی را لطف خداوند دانست و گفت: نباید از مردم انتظار خاصی داشته باشید چرا که شما با خدا قرار داد بسته اید و برای رضا او در این عرصه وارد شده اید.

وی در پایان گفت: محبتی که مدیر و عوامل کاروان های زیارتی نسبت به زوار انجام می دهند همانند یک مربی دلسوز است./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات