۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۵۰۷
فعال فرهنگی عرصه قرآن تبیین کرد؛

آثار برگزاری "لیگ قرآنی" در عرصه فرهنگی و تربیتی

ایمانی گفت: با توجه به خالی بودن فضای فرهنگی و تربیتی از مباحث جذاب قرآنی، با همراهی گروهی از فعالان کانون تصمیم گرفته شد که لیگی قرآنی با هدف مهندسی تربیتی ایجاد شود.
لیگ قرآنی

امیرحسین ایمانی، فعال فرهنگی عرصه قرآن و تربیت دینی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت ایجاد لیگ قرآنی و نقش تعیین کننده آن در مباحث تربیتی اظهار داشت: با توجه به خالی بودن فضای فرهنگی و تربیتی از مباحث جذاب قرآنی، با همراهی گروهی از فعالان کانون تصمیم گرفته شد که لیگی قرآنی با هدف مهندسی تربیتی ایجاد شود.

معنای مهندسی تربیتی

این فعال فرهنگی عرصه قرآن و تربیت دینی با بیان این‌که مهندسی تربیتی به معنای ایجاد و طراحی قالبی مناسب جهت ارائه محتوا در مباحث تربیتی و فرهنگی است، گفت: یکی از قالب‌های جذاب و مناسب که جوانان علاقه زیادی به آن داشته و طرفداران زیادی دارد، همین لیگ‌های فوتبال است.

وی ادامه داد: با توجه به جذابیتی که این قالب آموزشی نزد جوانان داشت، تصمیم گرفته شد که دو موضوع کتاب‌خوانی و مباحث قرآنی در قالب‌ لیگ‌ برگزار شود، البته طراحی دیگر موضوعات در این قالب، جزء اهداف و برنامه‌های گروه قرآنی کانون بوده و درحال فکر و برنامه‌ریزی برای رسیدن به نسخه‌ای کارآمد است.

سابقه لیگ قرآنی

ایمانی خاطرنشان کرد: لیگ کتاب‌خوانی در شهرستان کازرون برای صد نفر از جوانان به صورت آزمایشی برگزار شد و اکنون در قم لیگ قرآنی در حال اجرا است که به موازات آن لیگ فوتبالی هم برگزار می‌شود و استقبال بسیاری خوبی از آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش بازی‌های جمعی در جذب افراد بیان کرد: با دقت در تاریخچه لیگ و فوتبال، پررنگ بودن نقش بازی‌های جمعی در جذابیت آن مشاهده می‌شود، با توجه به ایجاد روحیه تعاملی بین افراد در این قالب، ما نیز به سمت این شیوه برای اجرای مباحث تربیتی حرکت کردیم.

سطوح مختلف لیگ

این فعال فرهنگی عرصه قرآن و تربیت دینی با بیان این‌که قبل از ثبت‌نام در این لیگ، تستی به منظور تعیین سطح از متقاضیان گرفته می‌شود، گفت: این لیگ در چند کلاس متنوع صوت و لحن، روانخوانی و تجوید، حفظ تخصصی و مهارت برگزار می‌شود که در کلاس مهارت‌ها به داستان‌ها و علوم قرآنی و بحث انس افراد با مفاهیم قرآن پرداخته می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: تعداد شرکت کنندگان در لیگ قرآنی حدود 40 نفر است که از گروه‌های شش نفره تشکیل می‌شود و هدف برگزارکنندگان رساندن این تعداد به 60 نفر است.

ایمانی در پایان با اشاره به استقبال جوانان از این طرح قرآنی اظهار داشت: حتی کسانی بدون هیچ‌گونه صبغه قرآنی و مذهبی هم متقاضی حضور در این کلاس‌ها بوده و بعد از برگزاری مسابقات، دسته‌های مختلف افراد پیگیر نتایج مسابقات قرآنی هستند./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات