۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۷۱۷۳۱

کمپین «صلح برای روهینگیا» راه‌اندازی شد

سازمان جهانی «صلح بدون مرز» که مقر آن در انگلستان قرار دارد، کمپین حقوقی و رسانه‌ای گسترده‌ای را با هدف جلب توجه آرای عمومی در جهان به بحران اقلیت روهینگیا راه‌اندازی کرد.
تخریب محل سکونت مسلمانان روهینگیا در میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد العرب، رییس سازمان جهانی صلح بدون مرز با اعلام راه‌اندازی کمپینی برای دفاع از مسلمانان روهنیگیایی، هدف از راه اندازی این کمپین را ایجاد صلح در همه جهان به ویژه کشورهایی که  تبعیض علیه اقلیت‌های دینی بر آنها حاکم است، عنوان کرد.

وی گفت: اقلیت روهینگیا، بیش از هر اقلیتی در جهان در معرض فشار قرار دارند و بیش از دو میلیون نفر از آنها در نتیجه تبعیض و پاکسازی قومی در ایالت راخین واقع در غرب میانمار آواره شده‌اند.

محمد عرب تصریح کرد: این کمپین به مدت یک ماه کامل ادامه دارد و در آن سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوقی و انسانی مورد خطاب قرار گرفته و برنامه‎ها و فعالیت‌های متعدد حقوقی و رسانه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

طبق اعلام ایکنا، وی از همه سازمان‎ها خواست در این کمپین حضور فعال داشته و در نجات این ملت از نابودی در سایه سکوت جهانی سهیم باشند.

در همین رابطه، صلاح عبدالشکور نماینده روهینگیا در سازمان صلح بدون مرز با تاکید بر اهمیت این کمپین به مسأله مذاکرات در ارتباط با بازگشت اقلیت روهینگیا میان بنگلادش و میانمار و شدت گرفتن بحران پناهندگان در بسیاری از کشورهای جهان اشاره کرد و افزود: این کمیپین در حالی برگزار می‌شود که بحران روهینگیا پیامدهای خطرناکی را به دنبال داشته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

ارسال نظرات