۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۷۱۷۸۷
آیت‌الله خاتمی:

امامزادگان به ما درس دین و ولایت مداری آموختند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امامزادگان مبلغان خاموش هستند، گفت: این بزرگان به ما درس دین مداری و ولایت مداری آموختند و جایگاه اهل بیت(ع) را برای ما تبیین کردند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه که در امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: مضجع شریف امامزادگان پایگاه نور و معرفت هستند.

وی افزود: زیارت امامزادگان مصداق تعظیم شعائر الهی است، امامزادگان این ویژگی را دارند که در حرم آنها دل متوجه خداوند می‌شود.

آیت‌الله خاتمی تقوای دل را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: تقوای ظاهری هم بسیار مهم است اما تقوای واقعی همان تقوای دل است و عشق به فرزندان حضرت زهرا(س) از مصادیق تقوا به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت تهران تکریم و بزرگداشت امامزادگان را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: امامزادگان بندگان صالح خداوند هستند از این رو ما آنان را زیارت می‌کنیم اما چون وهابیت درک درستی از زیارت ندارد از این رو با شبهه افکنی زیارت را نوعی پرستش و شرک می‌داند.

وی باج دهی به دشمن را شرک بیان کرد و گفت: امروز عربستان همه ثروت و ذخایر خود را در اختیار ترامپ قرار داده و او را تجلیل می‌کند این اقدام سعودی شرک است که به دشمنان اسلام باج می‌دهد و به شیعیان اتهام می‌زند.

آیت‌الله خاتمی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب که امامزادگان را ثروت معنوی کشور بیان فرمودند، عنوان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه ذخایر معنوی کشور هستند، امروز که غفلت زدگی در دنیا موج می‌زند این امامزادگان و بقاع متبرک هستند که به عنوان ذخیره و ثروت معنوی برای رسیدن به آرامش واقعی به شمار می‌روند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایرانیان امامزادگان هجرت کرده را بسیار مورد احترام و تکریم قرار می‌دادند، گفت: امامزادگان مبلغان خاموش هستند، این بزرگان به ما دین مداری و ولایت مداری آموختند و جایگاه اهل بیت(ع) را برای ما تبیین کردند و در ترویج دین و تبلیغ آن از هیچ تلاشی فروگذار نبودند و خود را فدای دین کردند تا ما ارزش فدای دین شدن را بیاموزیم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات