۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۷۱۸۰۹
پاسداشت روحانی شهید مدافع حرم؛

صعود طلاب کوهنورد به بام ایران

جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به بهانه گرامیداشت شخصیت روحانی شهید میرزامحمود تقی‌پور به بام ایران صعود کردند.
اردوی دماوند اردوی دماوند

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اردوی آموزشی و انتخابی صعود به بام ایران « قله دماوند» به همت مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان قم با حضور ۱۸ نفر از طلاب کوهنورد توانمند کشور در شهرستان دماوند، خط الراس دوبرار برگزار شد.

صعود به قله دماوند

این اردو از ۲۰ تا  ۲۲ تیرماه ۹۷ در قالب تیمی ۱۱ نفره، تلاش خود را برای صعود به قله دماوند به سرپرستی حجت‌الاسلام علی شریفیان‌مهر، مسؤل فرهنگی فدراسیون کوهنوردی کشور در منطقه پلور، جبهه جنوبی دماوند آغاز کردند که پس از دو روز تلاش و برقراری دو کمپ در ارتفاعات سه و چهار هزار متری قله دماوند، موفق به صعود این قله زیبا و سرسخت شدند.

این صعود با یاد و گرامیداشت روحانی شهید میرزامحمود تقی‌پور که در زمان حیات خود، عضو فعال این مؤسسه بود، صورت گرفت.

مؤسسه عالیان؛ پیشرو در عرصه کوهنوردی طلبگی

موسسه فرهنگی ورزشی عالیان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با لزوم توجه طلاب به بعد سلامت جسمی و ترویج فرهنگ ورزش عمومی در بین آحاد جامعه کار خود را آغاز کرد.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ طلبه و روحانی علاقه‌مند به ورزش‌های کوهستانی، کوهپیمایی و کوهنوردی به‌صورت هفتگی در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

قابل ذکر است طلاب کوهنورد برنامه هایی برای آمادگی صعود به قله دماوند برگزار کرده بودند که مهم ترین آن کوهنوردی در منطقه ماز بوده است.

روحانیون در مناطق صعب‌العبور

از جمله فعالیت‌های این مؤسسه ورزشی، حضور روحانیون ورزشکار و توانمند مناسبت‌های تبلیغی در مناطق صعب‌العبور کشور جهت تبلیغ دین مبین اسلام و ترویج ارزش‌های اسلامی در طول سال است.

در هفته های آتی نیز این مؤسسه صعود به قله‌های مرتفع کشور را با اهداف فرهنگی در دستور کار خود قرار داده است که طلاب و روحانیون علاقمند می توانند جهت عضویت در مؤسسه و حضور در برنامه‌ها با روابط عمومی مؤسسه به شماره‌های 09191710035 و 09192533295 تماس گرفته یا از طریق آدرس @aliyansport در پیام رسان سروش فعالیت‌های این مجموعه را دنبال کنند./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات