۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۷۱۹۳۳
آیت الله علم الهدی:

تغییر در کابینه دولت با رویکرد فراجناحی و دشمن ستیزی باشد

امام جمعه مشهد گفت: اگر بنا به تغییر کابینه است، باید در کابینه جدید از ظرفیت‌های تمام جناح ها و انسان‌های متفکر و فرهیخته استفاده کرد و روی قدرت‌یابی یک جناح تمرکز نکرد.
علم‌الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی ایراد شد گفت: قطب بندی در جامعه دینی شامل حزب الله و حزب الشیطان می شود و حزب شیطان برای براندازی حزب الله مسلما از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. بیرون راندن رقیب و سعی در از بین بردن وحدت و انسجام حزب الله هدف شیطان و حزبش خواهد بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به آیه «إِنَّما يُرِيدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ فِي الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ وَ يَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّـهِ وَ عَنِ الصَّلاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ» در سوره مائده افزود: شیطان برای از بین بردن وحدت و انسجام حزب الله در میان آنان عداوت و بغض به وجود می آورد که نمونه این کار را در ماجرای فرزندان آدم و برادران حضرت یوسف(ع) می بینیم. شیطان از طریق ابزار حسادت و رقابت به دنبال برهم زدن ارتباط بنده ‌های خدا است.

وی رقابت در میان افراد را یک ابزار شیطانی دانست و خاطر نشان کرد: خداوند با بیان آیه « وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبا قُرْباناً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِما وَ لَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قالَ إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللَّـهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ» به ما نشان می دهد که به خاطر حسادت و عداوت، قابیل هابیل را به خاطر قبول نشدن قربانی اش کشت، در حالی که هابیل درصدد کشتن برادر خود نمی‌ آمد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر بنا باشد که یکی از شما به عنوان عناصر حزب الله با دوست خود به سبب وسوسه شیطان درصدد نقار شود، باید بدانیم که مومنین حتی اگر حتی دست به کشتن آنان هم بزنند، به دنبال مقابله با هم نیستند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اقدامات اقتصادی آستان قدس و نقش آن در اشتغال زایی افزود: رهبر معظم انقلاب منشوری برای تولیت آستان قدس صادر کردند که حاصل اجرای آن، ایجاد بیش از دو هزار شغل در وضعیت معیشتی امروز جامعه است. محرومیت زدایی آستان قدس نه تنها در این استان که در سراسر کشور و اخیرا طی اقداماتی برای شیعیان دنیا آغاز شده که نمودارهای آن فوق‌العاده قابل توجه است. 

وی خاطر نشان کرد: با تحول مدیریت، آستان قدس از مدیریت حرم مطهر به مدیریت عظیم محرومیت‌زدایی و اشتغال در پهنه کشور تبدیل شده است. چه خوب است که عزیزان مسؤول حرکات آستان قدس را در عرصه اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی به‌ عنوان الگوی عملیاتی در رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم قرار دهند، چرا که آستان قدس در یک پهنه محدود اقتصادی دست به این حرکت بزرگ زد و در عین مشکلات اقتصادی موفق هم شد. 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه باید با تکیه به توان داخلی مشکلاتمان را حل کنیم گفت: نباید چشممان را به دروازه غرب بدوزیم و به دست دشمنانمان نگاه کنیم که چه زمانی تحریم را بردارند تا بعد برای اقتصاد چاره اندیشی کنیم. پنج سال این کار را انجام دادیم و امروز حتی آن آقایی که می‌گفت آب خوردن ما نیز به خارج کشور ربط دارد به این نتیجه رسیده اند که خود باید مشکلات مان را حل کنیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه خداوند در سوره نساء می‌فرماید زندگی خود را به دست سفها ندهید افزود: اگر بنا شد در زاویه یک روستا یا در حاشیه شهری، خانورده ای در اولیات زندگی لنگ است، به خاطر مدیریت نااهلانه اقتصاد کشور هست. مدیریتی که در فاصله سه ماه یک آدم دو تن سکه استخراج کند و یا ارزهای فراوان به دست بیگانان برسد، این مدیریت خائنانه و یا سفیهانه است.

وی خاطر نشان کرد: خانم فقیر و پریشانی می گفت که فرزند دو ساله‌اش مزه گیلاس را تا به حال نچشیده، آن وقت بر حسب آنچه خود آن آقا گفته 30 میلیون دلار به فردی داده می‌شود که میوه خارجی وارد مملکت کند. مگر این فقیر پول میوه خارجی دارد؟ با اینکه این چند ملیون دلار مال خود اوست.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: فحش‌هایی که شما در فضای مجازی می‌دهید جواب این سخنان و تحلیل های من نیست. من نمی‌گویم حرف مرا گوش دهید، می‌گویم آیه قرآن بخوانید و اگر جواب من فحش در فضای مجازی است، به فرزندانم نگویید، به خود من بگویید. 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه آنان به نتیجه رسیدند که باید مدیریت اقتصادی دولت را اصلاح کنند و این البته خوب است افزود: اگر بنا به تغییر کابینه است، باید کابینه جدید از سه ویژگی برخوردار باشد. اولین آن این است که از ظرفیت‌های تمام جناح ها و انسان‌های متفکر و فرهیخته استفاده کنید و روی قدرت‌یابی یک جناح تمرکز نکنید.

وی دومین ویژگی لازم را برای تغییر کابینه وجود افرادی دانست که به دشمنی امریکا و اروپا باور دارند و خاطر نشان کرد: این افراد باید مثل یک سرباز در این میدان با طرح و برنامه مشکل مردم را حل کنند.

آیت الله علم الهدی علم به توانایی های داخلی و اتکای به آنان را سومین ویژگی افراد جدید کابینه برشمرد و در ادامه با تاکید بر مقابله با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: مفسد اقتصادی ستون پنجم دشمن است و هر فردی که در اقتصاد اخلال ایجاد کند، در کشور های مختلف او را محاکمه صحرایی می‌کنند. گمان بر این بود که اگر آن دو تن سکه بازگردد مشکل حل می شود اما خبری نشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت ماه ذی القعده افزود: خصوصیت اول، ماه ذی‌قعده همان 30 شبی است که ابتدا برای حضرت موسی میقات تعیین شد.خصوصیت دوم این‌ است که در بین ایام سال ماه ذی‌قعده، ماه امام رضا(ع) است.

وی خاطر نشان کرد: توسعه سراسری شخصیت امام رضا(ع) در تمام بلاد و شهرستان‌ها حتی روستاها و چندین کشور دیگر، در راستای جهانی‌سازی امام رضا(ع) با برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی در این چند روزه انجام می‌گیرد.

آیت الله علم الهدی جایزه جهانی گوهرشاد را از اقدامات و برنامه های ارزشمند آتی معرفی کرد و گفت: این برنامه مقام و موقعیت زن را از دیدگاه اسلام به دنیا نشان می دهد و در پی معرفی شخصیتی که اسلام برای زن قائل شده است می باشد./861/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات