۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۷۱۹۳۶

هشدار آیت الله مدرسی در خصوص دولت جدید عراق

مرجع تقلید عراقی ضمن هشدار درباره تاخیر در تشکیل کابینه جدید اعلام کرد که این تاخیر می‌تواند باعث باز شدن «درهای جهنم» به روی عراق شود.
آیت الله مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد تقی المدرسی» از مراجع تقلید عراق امروز جمعه هشدار داد که در صورت ادامه تاخیر «غیر قابل توجیه» تشکیل کابینه جدید، مسئولان عراقی باید مسئولیت تاریخی شکاف‌های ناشی از این تاخیر را بر عهده بگیرند.

المدرسی با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اعتراضات مردم عراق به مشکلات بیکاری و خدماتی اعلام کرد که رویدادهای اخیر عراق نشان می‌دهد که در همکاری بین مردم عراق و دستگاه‌های مجری تامین خدمات شکاف‌هایی وجود دارد و همین شکاف‌ها باعث شده که برخی‌ از ضعف خدمات‌رسانی سوء استفاده کنند.

به گزارش السومریه نیوز، او از ضعف عملکرد مسئولان عراقی در تامین خدمات انتقاد کرد و گفت: «تاخیر غیر قابل توجیه در تشکیل دولت، ممکن است درهای جهنم را به روی عراق باز کند.»

محمد تقی المدرسی در پایان بیانیه خود تاکید کرد که همکاری بین جریان‌های سیاسی و طرف‌های مسئول با اجتناب از زیاده‌خواهی‌ها و در پیش گرفتن راه مصالحه ضرورت دارد.

تظاهرات در عراق از ۱۰ روز پیش ابتدا در استان بصره واقع در جنوب عراق در اعتراض به مشکل برق، آب و بیکاری جوانان این استان آغاز شد و به تدریج به دیگر استان‌های جنوب و مرکز عراق سرایت کرد، اما چند روزی است که این اعتراضات کاهش پیدا کرده و تنها بطور پراکنده در برخی مناطق ادامه دارد.

این درحالی است که با گذشت بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در تاریخ ۲۲ اردیبهشت، هنوز نتایج نهایی آن در گرو بازشمارش دستی آراء است. عمر پارلمان پیشین پایان یافته و زمان تشکیل پارلمان جدید، فراکسیون بزرگتر و دولت جدید همچنان در هاله‌ای از ابهام است./۸۴۷/ب۱۰۱/ر

ارسال نظرات