۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۷۲۰۱۵
حجت ‌الاسلام آقاتهرانی:

زندگی اشرافی مسؤولان با روحیه انقلابی همخوانی ندارد

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: دولتمردان و کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند بایستی شاخصه‌ هایی از جمله نظم، مردمی بودن، عمل به وعده ‌ها، نداشتن زندگی اشرافی، فهمیدن درد مردم و مردمی بودن را داشته باشند تا بتوان به آنها انقلابی بودن را نسبت داد.
آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، صبح امروز در ادامه سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلای شهرکرد در حال برگزاری است، ایستادگی در مقابل نیروهای استکباری جهان را لازم و ضروری دانست و گفت: خودسازی لازمه ایستادگی در برابر ظلم و ستم است؛ ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ ها کار هرکسی نیست و مسؤولان بایستی با خودسازی این مسأله را در خود تقویت کنند تا در برابر این قدرت ‌ها از خود وادادگی نشان ندهند.

حجت الاسلام آقاتهرانی با تأکید بر اینکه همنشین بر روی انسان تأثیرات بسیاری دارد، افزود: اگر همنشین خراب شد، آینده ما نیز خراب می ‌شود و این موضوع در روایات اسلامی و نظریه‌ های روانشناسی اثبات شده است.

وی با اشاره به انتقاداتی که به نحوه عملکرد مسؤولان در کشور مطرح است، تصریح کرد: امروز شاهدیم تمامی احزاب سیاسی و مردم به عملکرد و سستی دولتمردان انتقاد دارند اما این انتقادات باید در مسیر درست خود مطرح شود، تا دشمنان از این اختلافات سوء استفاده نکنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر نقدپذیری مسؤولان، اظهار کرد: رابطه انقلابی بودن و اخلاق یک رابطه صحیح است؛ دولتمردان و کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند بایستی شاخصه‌ هایی از جمله نظم، مردمی بودن، عمل به وعده ‌ها، نداشتن زندگی اشرافی، فهمیدن درد مردم و مردمی بودن را داشته باشند تا بتوان به آنها انقلابی بودن را نسبت داد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به دروغگویی برخی از مسؤولان در زمان تبلیغات انتخاباتی و پس از گرفتن پست، خاطرنشان کرد: برخی دروغ گفتن در زمان انتخابات را جایز می ‌دانند و حتی شاهد بودیم که یکی از رؤسای جمهور در یکی از سخنرانی ‌های خود گفته بود که دین مردم به ما ارتباطی ندارد؛ حال این سؤال مطرح می ‌شود که تفاوت رئیس جمهور یک کشور اسلامی با رئیس جمهور کشور غربی در چیست؟

وی با ابراز تأسف از اینکه تفکر سکولاریسم در بین برخی از مسؤولان نظام نفوذ پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان مملکت اسلامی بایستی با نیت خدایی و برای رضای خداوند به مردم خدمت کنند و این مهمترین رسالت امروز آنها است.

حجت الاسلام آقاتهرانی با تأکید بر اینکه مردم ما ثابت کرده‌ اند که با شرایط سخت و فقر سازگار هستند اما در برابر کج‌روی ‌ها و اشرافی گری‌ های مسؤولان و اطرافیانشان سکوت نمی ‌کنند، تصریح کرد: مسؤولان بایستی همانند ضعیف ‌ترین اقشار جامعه زندگی کنند و این مهمترین خواسته امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه وجود یک یا دو نیروی انقلابی در بدنه دولت کفایت نمی ‌کند، افزود: اگر می ‌خواهیم در تمامی عرصه ‌ها موفق باشیم نیازمندیم تمامی دولتمردان و جامعه ما انقلابی باشند.

وی در پایان گفت: متأسفانه شاهدیم برخی از تغییر مدیریت ‌ها سبب تعدیل نیروی 95 درصدی در یکی از استانداری‌ های کشور شده است که می ‌طلبد عوارض تعدیل نیرو در ادارات و سایر مراکز سنجیده شود، چراکه از دست دادن شغل و بیکاری یکی از مهمترین چالش ‌ها است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات