۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۷۲۰۴۶
مدیر مدرسه علمیه کلاته ابریشم خراسان شمالی:

حج نمادی از انسجام و اتحاد جوامع اسلامی است

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت هدایتی کلاته ابریشم راز و جرگلان گفت: حج نمادی از انسجام و اتحاد جوامع اسلامی است که در آن تمام مسلمانان از هر مذهبی که باشند فارغ از رنگ، نسب و هرگونه برتری ندای «اللهم لبيك» را سر می‌دهند.
آخوند سرفراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند خالمحمد سرفراز، مدیر حوزه علمیه هدایتی کلاته ابریشم از توابع راز و جرگلان استان خراسان شمالی، امروز در جمع اعضای کاروان اهل سنت خراسان شمالی اعزامی به حج تمتع، اظهار داشت: در ایام حج اجتماع و یکدلی مسلمانان بدون تعصب و فارغ از هر رنگ و نژادی یکی از برکات مهم حج است.

وی افزود: در این ایام همه اقشار، گروه‌ها و ملت‌های مسلمان که به مکه و مدینه مشرف شده‌اند در یک مکان معنوی گرد هم آمده و مناسک حج را بدون هیچ تعصبی انجام می‌دهند و به این طریق وحدت و انسجام اسلامی را به جهانیان اثبات می‌کنند.

آخوند سرفراز اضافه کرد: در موسم حج حجاج به‌عنوان نمایندگان شهر و دیار خود با بحث و تبادل‌نظر با افکار و عقاید یکدیگر آشنا شده و نیازها و گرفتاری‌های خود را مطرح می‌کنند و پس از بازگشت به شهر و دیار خود به‌عنوان امین مردم تفرقه و اختلافات موجود را با بینش بیشتری حل می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حج مردم از نقاط مختلف جهان حضور دارند می‌توان از این فرصت برای تعلیم و ترویج دین و احکام دینی استفاده کرده تا حجاج بعد از بازگشت به شهر و دیار خود هر یک به‌مثابه مبلغی توانا آنچه را آموخته‌اند به دیگران تعلیم داده و به این طریق مباحث دینی و اسلامی را نشر دهند.

آخوند سرفراز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بعثه رهبر معظم انقلاب در ایام حج، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های بعثه رهبر معظم انقلاب در ایام حج این است که نخبگان، بزرگان و اندیشمندانی از سرتاسر کشورهای اسلامی گرد هم می‌آیند و مشکلات مسلمانان و جوامع بشری را بررسی و انعکاس می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه حج مایه استمرار و استواری فرهنگ دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: حج یکی از مؤثرترین راه‌های تبادل اندیشه است و بررسی و انعکاس مشکلات و معضلات کشورهای اسلامی و تلاش در جهت رفع این مشکلات یکی دیگر از برکات حج به شمار می‌رود.

آخوند سرفراز افزود: حج نمادی از انسجام و اتحاد جوامع اسلامی و مظهر وحدت اسلامی است و در موسم حج ارتباط تنگاتنگ حجاج با یکدیگر سبب ایجاد تفاهم و تقویت روح اخوت و برادری در بین آنان می‌شود.

مدیر حوزه علمیه هدایتی کلاته ابریشم راز و جرگلان با اشاره به جنبه‌های مختلف حج، گفت: حج فواید و جنبه‌های بسیار زیادی دارد که ایجاد تفاهم و تحکیم و تقویت روح برادری در بین مسلمانان تنها یکی از جنبه‌های اجتماعی حج ابراهیمی است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات