۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۷۲۱۷۰
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

حج تبلور یکپارچگی و وحدت بین مسلمانان است

عالم اهل سنت خراسان شمالی در امور اهل سنت گفت: حج تبلور یکپارچگی و وحدت بین مسلمانان است؛ چراکه مسلمانان در ایام حج فارغ از تنوع قومی، نژادی، زبانی و فرقه‌ای در یک مکان معنوی گرد هم آمده و مناسک حج را انجام می‌دهند.
آخوند کمالی

آخوند حاج گلدی کمالی، عضو شورای فتاوای اهل سنت خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اعزام یک کاروان اهل سنت از خراسان شمالی به حج تمتع، اظهار داشت: حج یکی از ارکان و تعالیم مهم اسلام است.

وی افزود: حج بهترین فرصت برای تحکیم وحدت و اخوت اسلامی است، زیرا در موسم حج مسلمانان تمام جهان با لباس و رنگ یکسان صفوف منظمی در مقابل شیطان نفس تشکیل داده و با نشان دادن وحدت و انسجام مثال‌زدنی خود به دشمنان دنیوی، عزت و کرامت انسانی و اسلامی خود را به آن‌ها اثبات می‌کنند.

آخوند کمالی اضافه کرد: حجاج در این ایام از سراسر جهان با مذاهب و دیدگاه‌های گوناگون بدون توجه به عوام‌فریبی‌های دشمنان و شعارهای پوچ آن‌ها گرد هم آمده و با توکل به خدای یکتا و توسل به آموزه‌های اسلامی مناسک حج را به‌جا می‌آورند و به این طریق وحدت و یکپارچگی خود را به دشمنان نشان می‌دهند.

مدیر مدرسه علمیه خادمیه امانلی از توابع شهرستان راز و جرگلان ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن باهدف کم‌رنگ کردن وحدت مسلمانان در حج و ایجاد اختلاف و تفرقه در بین آن‌ها توطئه‌های بسیاری انجام می‌دهند اما تاکنون موفق نشده‌اند؛ به گونه ای که در این ایام وحدت و یکپارچگی مثال‌زدنی امت اسلامی لرزه بر اندام استکبار جهانی وارد می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه حج در نظر اسلام، خاطرنشان کرد: حج در اسلام ازنظر معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جایگاه والایی دارد و خداوند متعال آن را عامل وحدت مسلمانان قرار داده است؛ بنابراین باید از این فرصت معنوی به نحو احسن برای ایجاد صمیمیت و رفع نفاق و تفرقه در بین مسلمانان استفاده کرد./9314/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات