۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۲۲۲۵

انتشار پیش شماره سوم نشریه زمر

ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور پیش شماره سوم نشریه زمر را روانه بازار نشر کرد.
نشریه زمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، سومین پیش شماره نشریه داخلی زمر را به سردبیری داوود قاسمی، ویژه فروردین و اردیبهشت 97 روانه بازار نشر کرد.

این نشریه با هدف ارائه گزارشی از مسابقات قرآن سازمان‌ها و نهادهای کشور، نگاهی بر مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور و جدیدترین مصوبات ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن تدوین شده است.

 معرفی اعضای ستاد، آخرین مصوبات ستاد، مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات دانشگاهیان، مسابقات بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسابقات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسابقات مدهامتان، مسابقات ارتش جمهوری، مسابقات کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسابقات وزارت آموزش و پرورش، مسابقات وزارت جهاد کشاورزی، مسابقات سازمان زندان‌ها، مسابقات قوه قضائیه و مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی عنوان های بخش‌های مختلف این نشریه هستند.

امت اسلامی بیش از 14 قرن است که با مبانی اعتقادی مشترکی، دست به دست هم داده و در پستی و بلندی‌های تاریخ در کنار هم بوده‌اند و خدای واحد، قرآن کریم، نبی مکرم اسلام (ص)، قبله، حج، محبت خاندان پیامبر محورهای اتحاد و انسجام امت هستند و گوهر درخشان این مبانی، قرآن کریم است، از این رو داوود قاسمی، در سخن سردبیر این نشریه درباره وحدت اسلامی در پرتو قرآن چنین آمده است:

نزدیک بودن به قرآن در هر شکلی تلاوت، حفظ، تفسیر، ترجمه امت را به هم نزدیک‌تر می‌کند و آنگاه که نام مسابقات به میان می‌آید، این تقریب اوج خود می‌رسد، انسان‌هایی که از کشورها و مذاهب مختلف در کنار هم و به بهانه مسابقات قران کریم، گرد هم می‌آیند و با همدلی و همراهی، مهربانی را در کنار کلام خدا، بین هم تقسیم می‌کنند.

در ادامه سخن سردبیر درباره اتحاد و انسجام جهانی و کلی در زمان برگزاری مسابقات قرآن می‌خوانیم:

چه غنیمت است زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی برای تقویت روح اتحاد و انسجام در میان امت و شاید کمتر مسلمانی باشد که در این مسابقات نماینده‌ای نداشته که او بعد از برگشت به کشورش، سفیر حقایقی است که در ایام مسابقات دیده و خود تبلیغ کننده وحدت در میان ملت خود می‌باشد.

وقتی در میان متسابقین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حاضر می‌شویم عمق جمله رهبر فرزانه انقلاب را به خوبی حس می‌کنیم که فرمودند: آنچه که در این مسابقات بین‌المللی جلو چشمان انسان قرار می‌گیرد، این است که قرآن مایه جمع است، مایه وحدت است، ما مسلمان‌ها عوامل اتحاد زیادی داریم، یکی‌اش شاید اهمش قران است.

پس فرصت را غنیمت بشماریم و بر غنای این مسابقات بیفزاییم، قطعا در کنار آن مسابقات شهرستان استان و کشور تلألو خود را دارند، زیرا همان گونه که مسابقات جهانی قرآن بر اتحاد جهانی مسلمین می‌افزاید، بعد ملی آن بر اتحاد و انسجام ملی خواهد افزود، آری؛ قران در هر جلوه‌اش، تقریب و حدت را به ارمغان می‌آورد و چه نعمتی بزرگی است این وحدت و تألیف قلوب در سایه کلام خداوند، شکل می‌گیرد.

گفتنی است، پیش شماره سوم نشریه داخلی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با عنوان زمر در 118 صفحه و به منتشر شده است./۹۹۸/ن ۶۳/ش

ارسال نظرات