۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۵
کد خبر: ۵۷۲۲۸۶
یادداشت؛

رمزگشایی از اظهارات پمپئو

پمپئو اعلام کرده، «حتی در بالاترین سطوح نیز، هراسی از برخورد با ایران نداریم و از همه کشورها می‌خواهیم تاجایی که ممکن است واردات نفت از ایران را تا تاریخ ۴ نوامبر(۱۳ آبان) به صفر برسانند.»
مایک پمپئو رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در راستای استمرار سیاست ایران هراسی مقامات این کشور( که اتفاقا هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواهنیز از آن پیروی می کنند)، سخنانی را علیه کشورمان و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نظام بین الملل بر زبان رانده است! اظهارات اخیر مایک پمپئو نشان داد که واشنگتن در اعمال راهبرد فشار حداکثری بر ایران، تصویر تاریکی از مسئولین ایرانی نشان می‌دهد و از جوآفرینی و ارائه اخبار کذب  درباره مسائلی که به آنها نسبت می‌دهند نیز هیچ ابایی ندارد. همان گونه که اشاره شد، این راهبرد در طول 40 سال گذشته و از سوی دولت های کارتر، ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما نیز مسبوق به سابقه بوده است.

از این رو اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ایالات متحده علیه کشورمان تازگی نداشته است.

مایک پمپئو که کشورش اصلی ترین مصداق و نماد تروریسم و خشونت در نظام بین الملل محسوب می شود ،ایران را به ترویج خشونت در منطقه متهم کرد و گفت: آنها حتی به قیمت زور هم که باشد، خواهان نشر انقلاب خود به سایر کشورها هستند!

واقعیت امر این است که ایالات متحده آمریکا به عنوان خالق گروه های تروریستی و تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره، اساسا اجازه سخن گفتن از امنیت بین المللی را ندارد و باید صرفا به عنوان یک مجرم تمام عیار، پاسخگوی اقدامات خود علیه نظم جهانی باشد. پمپئو به مانند همیشه، گریزی نیز به مسئله تحریم ایران زد و اعلام کرد:

«حتی در بالاترین سطوح نیز، هراسی از برخورد با ایران نداریم و از همه کشورها می‌خواهیم تاجایی که ممکن است واردات نفت از ایران را تا تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) به صفر برسانند.»

نباید فراموش کرد که ایالات متحده آمریکا در طول 4 دهه اخیر همواره از مواجهه با ایران اسلامی هراس داشته است. در جریان هشت سال دفاع مقدس، واشنگتن تمامی تلاش خود را برای مواجهه با ملت و نظام ایران به کار گرفت و ضمن حمایت از صدام ، دیکتاتور سابق عراق،موجبات شهادت هزاران تن از بهترین و پاک ترین جوانان غیور مرز و بوم کشورمان را فراهم ساخت. با این حال در نهایت بدون آنکه یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد، واشنگتن و دیگر حامیان صدام در نیل به اهداف خود ناکام ماندند. پس از دوران جنگ نیز آمریکا تمامی تلاش خود را در مواجهه با نظام و ملت ایران به کار گرفت اما در مقاطع مختلف مقهور قدرت ملت ایران شد. در برهه فعلی نیز دولت ترامپ ضربه بسیار سختی را از جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهد کرد.

نکته جالب توجه دیگر در سخنان پمپئو، که نشان دهنده سستی مقامات آمریکایی و ترس آنها از مواجهه با ایران است ، به ابراز تمایل وی در خصوص گفت و گو با ایران باز می گردد:

«همان‌طور که ترامپ گفته است ما مایل به گفت‌وگو با ایران هستیم، اما رهایی از فشارهای آمریکا تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که شاهد تغییرات ملموس و باثبات در سیاست‌های تهران باشیم.»

این درحالی است که ترامپ در یکی از تازه‌ترین اظهارات خود آشکارا از بروز ناآرامی در ایران استقبال و از جریان‌های مخالف حمایت کرد!واقعیت امر این است که دولت ترامپ نیز به مانند دیگر دولت های آمریکایی در طول 40 سال گذشته، سرنوشتی جز شکست در برابر قدرت ایران اسلامی نخواهد داشت. موضوعی که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بین المللی در خصوص آن به ترامپ  هشدار داده اند. بدون شک در آینده ای نزدیک، افرادی مانند مایک پمپئو و جان بولتون و نیکی هیلی و شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به نمادها و مصادیق شکست تمام عیار ایالات متحده آمریکا در این کارزار تبدیل خواهند شد... ./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات