۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۷۲۳۱۴
حجت الاسلام والمسلیمن رفیعی:

اختلاس گران بیشترین ضربه را به دینداری جوانان می زنند

کارشناس دینی گفت: شخصی که در جمهوری اسلامی مسؤولیت دارد و خطا می‎کند و اهل اختلاس می‎شود بیشترین ضربه را به دینداری مردم به ویژه نسل جوان می‎زند.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه شکوه رضوان حرم مطهر رضوی که قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مواردی است که مومنان باید در انجام آن مدارا کنند، در دیندار کردن مردم نمیشود سریع عصبانی شد، رسول الله(ص) در روایتی به امام علی(ع) میفرماید «دین را با مهربانی به مردم عرضه کنید» زیرا با عصبانیت نمیشود مردم را دیندار کرد.

وی یکی از رمزهای موفقیت انسان در مراحل مختلف زندگی را پرهیز از خشونت و عصبانیت معرفی و عنوان کرد: در اهمیت رفق و مدارا همین بس که از صفات خدای متعال خوانده می‌شود، امام باقر(ع) در روایتی میفرماید که خداى عزوجل اهل مداراست و مدارا کنندگان را دوست دارد و پاداشى که به مدارا کردن می‌دهد به خشونت و سخت‌گیرى نمی‌دهد.

خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: مدارا کردن نقش بسیار سازنده‌ای در زندگی خانوادگی و اجتماعی انسان دارد. زندگى پر از ناگواری‌هایى است که انسان با آن روبرو مى‌شود. اگر انسان بنا را بر مدارا کردن با مردم نگذارد و در مشکلات و ناهمواری‌ها، با دیگران به تندى و خشونت رفتار کند، هم به اعتبار اجتماعى و هم به سلامت دینى و اخلاقى خود لطمه خواهد زد.

وی ادامه داد: والدین هنگامی که می‌خواهند جوانشان را به دین اسلام دعوت کنند باید مدارا کردن را سرلوحه رفتار خویش قرار دهند و در این راستا نیز باید در بیان ارزش‌های دینی بسیار دقت کنند تا جوانان با تبلیغ‌های نادرست، از دین زده نشوند؛ هر چند نباید به صورتی هم سهل و آسان گرفت که جوانان به احکام دین عمل نکنند.

این کارشناس مسائل دینی اعلام کرد: شخصی که در جمهوری اسلامی مسؤولیت دارد و خطا میکند و اهل اختلاس میشود بیشترین ضربه را به دینداری مردم به ویژه نسل جوان میزند.

وی با بیان اینکه تسامح جایی در دین نداشته و هرگز نمیتوان از اصول کوتاهی کرد، گفت: مدارا با تسامح تفاوت دارد و باید به این موضوع توجه شود./934/د103/ب1

ارسال نظرات