۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۷۲۳۳۰
مدیر جامعه الزهرا:

لقب روایی امام رضا عالم آل محمد است

حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: همه بزرگان از ادیان مختلف، ملحدان و حتی خود مامون معترف به عظمت علمی حضرت ثامن الحجج (ع) بودند.
نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در جلسه شورای جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با تبریک سالروز میلاد امام هشتم شیعیان اظهار داشت: ما امام رضا علیه‌السلام را به عنوان امام غریب و ضامن آهو می‌شناسیم و از القابی که کمتر در مورد ایشان بکار می‌بریم «عالم آل محمد صلی‌الله علیه و آله» است که در روایات هم به این لقب اشاره شده است. این لقب متاسفانه در جامعه ما مهجور واقع شده است که این مساله از ضعف تبلیغات ماست.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه امام رضا علیه‌السلام در مناظره با هر کس به زبان خودش صحبت می‌کنند و به کتاب ها و منابع خودشان استناد می‌دهند، بیان داشت: در مجموعه ای که در طلایی‌ترین دوران تمدن اسلامی  فراهم شده بود و همه بزرگان از ادیان مختلف و حتی ملحدان در ان جمع شده بودند، همگی معترف به عظمت علمی حضرت بودند تا جایی که برخی از آنها مسلمان شدند. حتی مامون هم که برای شکست امام آن جلسه را سامان داده بود به مرتبه بلند علمی امام اعتراف کرد.

وی ادامه داد: امام رضا در روایتی که درس‌های فراوانی برای امر مدیریت دارد می فرماید «مومن، مومن نیست مگر اینکه سه خصلت در او باشد، خصلتی از خدا، خصلتی از پیامبر و خصلتی از ائمه، خصلتی که از خدا باید داشته باشد کتمان سر و رازداری است. خصلتی که باید از پیامبران داشته باشند مدارات با مردم است و خصلتی که از امام باید داشته باشد صبر در مشکلات و گرفتاری ها است. بر اساس این روایت باید اسرار مردم و سازمان را حفظ کنیم. همچنین در مورد مدارا با مردم باید نسبت رتبه خودمان و مردم را رتبه خاتم الانبیا با مردم بسنجیم ببینیم ایشان چگونه با مردم برخورد می‌کرده است.

وی در ادامه بر صرفه جویی در هزینه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در تعطیلات تابستانی جامعه، اگر بخش‌هایی کار ضروری دارند و نیازمند حضور در محل کار هستند از قبل با اداره کل صیانت و معاونت اداری مالی هماهنگی کنند.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: برای برنامه‌هایی که باید قبل از شروع سال تحصیلی اجرایی شود برنامه ریزی داشته باشید و همه بخش‌ها بکوشند تا پیش از آغاز درس‌ها، برنامه‌های خود را به سرانجام برسانند.

در ادامه جلسه از سامانه «آمار و ارزیابی مبلغان» و سامانه برخط «کنترل اعتبارات» از سوی دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی رونمایی شد.

همچنین از اپلیکیشن‌های اندروید اطلاع‌رسانی، دانش پژوهان و اساتید از سوی دفتر فناوری اطلاعات رونمایی شد.

گفتنی است، این سامانه‌ها و اپلیکیشن‌ها از سوی تیم مهندسی دفتر فناوری اطلاعات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تهیه و تولید شده است. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات