۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۳۳۲
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی:

استکبار جهانی به دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی با بیان اینکه بهترین راه وحدت شیعیان محبت و مودت اهل بیت است، گفت: در شرایط کنونی که جهان اسلام در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته و تمام جهان کفر در برابر اسلام ایستاده است استکبار به دنبال این است که بین شیعه و سایر مذاهب اختلاف ایجاد کند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمد محمدی ری شهری در همایش علمی، پژوهشی «امام رضا(ع) در منابع اهل سنت» که با حضور علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی و جمعی از پژوهشگران و محققان در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تبیین معارف رضوی در منابع اهل سنت پرداخت و اظهار کرد: این موضوع بسیار مهم است و زمینه تقریب مذاهب را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بهترین راه وحدت شیعیان محبت و مودت اهل بیت(علیهم‌السلام) است، ابراز کرد: این همایش که در آستانه میلاد با سعادت امام رضا(ع) تدارک دیده شده است با هدف اظهار محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، تشکیل شده و تجلی چند آیه از آیات شریف قرآن مجید است.

آیت الله ری شهری ادامه داد: در آیاتی از قرآن کریم آمده است: محبت اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) راه رسیدن به رضوان الهی برای انسان است. همچنین در حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص)، محبت اهل بیت(علیهم‌السلام) را سود دنیا و آخرت می‌داند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی که جهان اسلام در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته و تمام جهان کفر در برابر اسلام ایستاده است استکبار به دنبال این است که بین شیعه و سایر مذاهب اختلاف ایجاد کند نمونه آن در کشورهای عراق و سوریه دیده می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی افزود: مهم‌ترین کار پژوهشگاه‌های آستان‌های مقدس در سراسر جهان عمل به این حدیث امام رضا(ع) با مضمون«خدا رحمت کند کسی را امر ما را با فراگیری تعالیم ما و یاد دادن و رساندن آن به مردم احیا کند چرا که اگر مردم محاسن کلام ما را می‌دانستند بدون شک از ما تبعیت می‌کردند».

وی یکی از اقدامات ارزنده تولیت آستان قدس رضوی را تحرک بخشیدن به بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دانست و اظهار کرد: کمک به محرومان، توسعه آستان قدس رضوی و ... از جمله اقدامات بسیار ارزنده آستان قدس رضوی است اما آنچه که از همه مهم‌تر بوده اشاعه فرهنگ رضوی است.

آیت الله ری شهری، گسترش معارف اهل بیت(علیهم السلام) در جهان را یکی از راه‌های زمینه‌سازی در راستای جهانی شدن اسلام معرفی و اضافه کرد: هر مجموعهای که توان بیشتری دارد برای عمل کردن این رهنمود امام رضا(ع) مسئولیت سنگین‌تری دارد.

وی محاسن اهل بیت(علیهم‌السلام) را همان محاسن قرآن دانست و تصریح کرد: معارف اهل بیت (علیهم السلام) چیزی جز معارف قرآن و سنت رسول الله (ص) نیست و این نکته در روایات بسیاری آمده است.

رئیس مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث در ادامه به معرفی فعالیتهای این مؤسسه پرداخت و تصریح کرد: مؤسسه علمی- فرهنگی در سال 66  با تمهیدات امام راحل(ره) آغاز بکار کرده است و در سال 74 رسما افتتاح شد، این مرکز تاکنون خدمات بسیاری را با بهره‌مندی از منابع شیعه و سنی ارائه داده است.

آیت الله ری شهری گفت: اکثر آثاری که در کتابخانه‌های اهل سنت دیده نمی‌شود، در کتابخانه این مؤسسه یافت می‌شود، کتاب‌های حدیثی و مرتبط با حدیث در جهان اسلام جمع آوری شده و در کتابخانه مؤسسه دارالحدیث که تخصصی ترین کتابخانه حدیثی در جهان اسلام است، وجود دارد.

گفتنی است؛ سخنرانی، ارائه مقاله، کلیپی از فعالیت‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس و کتاب سال رضوی و  همچنین رونمایی از کتاب «حکمت نامه رضوی» از مراسم این نشست بود./934/د103/ب1

ارسال نظرات