۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۴۳۲

برپایی جشن میلاد امام رضا در دفتر آیت الله فیاض

جشن میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور علما، فضلا، طلاب و سایر گروه‌های مردم در دفتر تهران آیت الله حاج شیخ محمد اسحاق فیاض برگزار شد.
عکس عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور علما، فضلا، طلاب و سایر گروه‌های مردم در دفتر تهران آیت الله حاج شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید جهان تشیع، و همچنین حجت الاسلام والمسلمین اشرفی شاهرودی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام امیرعباس اکبری، استاد حوزه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حج واجب شرطی است یعنی اگر افراد استطاعت مالی و بدنی داشته باشند و خطر جانی آنان را تهدید نکند، می‌توانند به این سفر بروند.

وی افزود: اگر کسی 20 مرتبه به سفر حج برود به مقام شفاعت می‌رسد. اما درباره زیارت امام حسین(ع) شرطی وجود ندارد و امام صادق(ع) توصیه فرمودند: پول قرض کنید و به زیارت جدم، سیدالشهدا(ع) بروید. افراد در اولین زیارت امام حسین(ع) به مقام شفاعت می‌رسند.

حجت الاسلام اکبری در ادامه بیان داشت: جالب است زیارت امام رضا(ع) بنابر تصریح حضرت جوادالائمه(ع) ارزشمندتر از زیارت حضرت حسین بن علی(ع) است؛ به طوری که حضرت در پاسخ فردی که از ایشان پرسید به زیارت جدتان سیدالشهدا بروم یا پدرتان؟ امام جواد فرمودند به زیارت پدرم، حضرت رضا(ع) بروید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) ثواب بسیار دارد و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فرمودند در سه جا پاسخ زائرین خود را می دهند، گفت: امام رضا(ع) افراد را از توهین و بدبینی نسبت به دیگران برحذر داشته اند و هشدار داده اند چنین اعمالی موجب می شود افراد از ولایت اهل بیت(ع) خارج شوند.

وی با اشاره به فوائد و مضرات فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی در کنار فواید بسیاری که دارد مضرات فروانی به همراه دارد و حتی دروازه ورود شیطان به قلب افراد شده است. یکی از مضرت فضای مجازی، کاهش دید و بازدیدها است که برپایی مجالس در دفاتر مراجع تقلید از جمله در دفتر آیت الله فیاض، زمینه ساز این دیدارها، و اطلاع از وضعیت همدیگر می شود.

یادآور می شود مجالس تعظیم شعائر و بیان آموزه های قرآن و عترت(ع) هر هفته، پنج شنبه ها از ساعت 7:30 تا 8:45 صبح در دفتر آیت الله فیاض در تهران به نشانی میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، برگزار می شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های دفتر این مرجع تقلید می توانند با شماره 09126504125 تماس بگیرند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات