۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۷۲۴۳۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

نقش امامزادگان در ترویج سبک زندگی رضوی غیرقابل انکار است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، تدبر در سیره و منش امام رضا(ع) را یکی از مهمترین ضرورت های امروز جامعه اسلامی برشمرد و گفت: به یقین نقش امامزادگان در ترویج سبک زندگی رضوی غیرقابل انکار است که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، صبح امروز در همایش تکریم امامزادگان این استان که به میزبانی امامزدگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد و با حضور عموم مردم و خادمان حرم رضوی برگزار شد، با تبریک میلاد امام رضا(ع)، رئوف بودن را یکی از ویژگی های بارز این امام همام بیان کرد و ادامه داد: باید بکوشیم در مسیر سبک زندگی رضوی قرار گیریم چراکه عاقبت بخیری تنها با حرکت در مسیر اهل بیت(ع) محقق می شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات امروز جامعه خصوصا در قشر بانوان گفت: متأسفانه یکی از مهمترین مشکلات امروز بانوان اهمیت دادن بیش از حد به مقوله خواب و رویا است در صورتی که بسیاری از خواب‌ ها هیچ اهمیتی ندارند و حجت نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تأکید بر اینکه هر خوابی، رویای صادقانه نیست، اضافه کرد: متأسفانه اهمیت بیش از حد به خواب و رویا بسیاری از زندگی ها را به هم زده و بنیان بسیاری از خانواده ها را از هم پاشیده است در حالی که خواب و رویا هیچ اهمیتی ندارد.

کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه اگر انسان در بیداری خود را اصلاح کند و فرمان الهی را انجام دهد آنگاه ممکن است خواب‌ های صادقه ببیند، ادامه داد: امام رضا(ع) همه گروه‌ ها را می ‌پذیرد و مؤمن و گناهکار در پیشگاه ایشان برابر هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، تدبر در سیره و منش امام رضا(ع) را یکی از مهمترین ضرورت های امروز جامعه اسلامی برشمرد و اظهار کرد: به یقین نقش امامزادگان در ترویج سبک زندگی رضوی غیرقابل انکار است که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به جنایتهای امروز آمریکا در منطقه خاطرنشان کرد: جهان‌ خوارانی همچون رئیس ‌جمهور آمریکا و نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی که ملتهای مظلوم را تکه ‌تکه می‌ کنند باطن انسانی ندارند و تنها در ظاهر شبیه انسان هستند.

در ادامه این همایش نیز حجت ‌الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه والای امامزادگان و بقاع متبرکه در بین مردم ایران تصریح کرد: باید از ظرفیت بقاع متبرکه در راستای رشد فکری و فرهنگی مردم نهایت استفاده صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی در ۳۵ بقعه استان خاطرنشان کرد: این طرح در راستای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان از ۱۵ تیرماه در استان آغاز و تا ۳۰ مردادماه ادامه دارد.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه از زمان آغاز این طرح ۶۵ هزار زائر در این طرح شرکت کرده‌ اند که در ۱۰ بقعه آمار زائران بین ۴ تا ۵ هزار نفر بوده است، ابراز کرد: در طرح نشاط معنوی روحانی ویژه کودکان وجود دارد و خدمات مشاوره و روانشناسی، خدمات اسکان و خدمات فرهنگی به زائران ارائه می ‌شود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات