۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۷۲۴۵۵
حجت الاسلام ولدان تشریح کرد؛

گزارش عملکرد ستاد نماز جمعه قم

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به برنامه‌های انجام شده در مصلای قم طی دو سال اخیر، به تشریح آنها پرداخت.
محمدباقر ولدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم در نشست خبری « نمازجمعه سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی» که ظهر امروز در سالن جلسات مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به قدمت برگزاری نماز جمعه در کشور اظهار داشت: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، بیش از 2000 هفته نماز جمعه، بدون یک هفته وقفه و تعطیلی برگزار شده است.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به برگزاری نماز جمعه در بیش از 900 نقطه از کشور بیان کرد: 42 هزار عضو ستاد نماز جمعه در این 900 نقطه کار خادمی ستاد نماز جمعه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت نماز جمعه خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده رهبر انقلاب مبنی بر این‌که نمازجمعه قرارگاه تقوا، ایمان، بصیرت و اخلاق است، مصلی نمازجمعه به عنوان ستاد ساماندهی و هماهنگ سازی فعالان و مراکز فعال فرهنگی هر شهری قرار گرفته است.

حجت الاسلام ولدان مطرح کرد: استان قم به عنوان استان پیشران در اقامه نمازجمعه از قبل انقلاب، امروز هم در کنار پایتخت کشور در این مسأله در جایگاه نخست قرار داشته و از اثرگذاری خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مصلای قم در دو سال اخیر بیان کرد: از 20 فروردین سال 95 که مصلای قدس قم بازگشایی شد تا امروز 120 نمازجمعه در آن برگزار شده که در این زمان دو ساله علاوه بر برگزاری نمازجمعه، فعالیت‌های فرهنگی،سیاسی، اجتماعی، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های ورزشی، هنری، برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و سمینارها، اسکان زائران و مسافران در این مکان برگزار شده است.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم با بیان این‌که مصلای قم در 120 هفته اخیر، قریب 1000 برنامه جزیی و کلی داشته است، گفت: مکان اسکان مسافران در راه‌مانده اتوبان تهران قم و جای دادن به مردم قم هنگام وقوع زلزله‌های اخیر، خدمت به زائران اربعین، برگزاری برنامه متنوع و اردوهایی برای جوانان، نوجوانان و کودکان در فعالیت‌های تابستانی، تشکیل مجمع جوانان مطالبه‌گر و حضور جوانان در عرصه‌های مختلف همچون سخنرانی پیش از خطبه‌های دانشجویی، برگزاری نمایش‌خانه مردمی و جشن روز‌ اولی‌های دختر و پسر، گوشه‌ای ازفعالیت راه‌اندازی برگزار شده در این 120 هفته اخیر بوده که با همت مسئولان و مردم انجام شده است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در جهت ایجاد ارتباط مستقیم با مردم و مسؤولان اشاره و مطرح کرد: راه‌اندازی سایت نمازجمعه قم به نشانی adinehqom.ir، راه‌اندازی مرکز نیکوکاری مصلای قدس در خدمت رسانی به محرومان، ساماندهی و راه‌اندازی ستاد استهلال استان در مصلی، رونمایی از تمبر «نماز جمعه سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی» و برگزاری نمایشگاه عکس و آثار نمازجمعه از اقدامات انجام شده در این راستا است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات