۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۷۲۵۲۵
در قالب گروه های جهادی صورت می گیرد؛

خدمت رسانی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی به نیازمندان

نماینده آستان قدس رضوی در استان قم گفت: هدف از تأسیس دفاتر استانی آستان قدس تحقق دستور رهبر معظم انقلاب است که فرمودند آستان قدس رضوی باید به محبان اهل بیت(ع) به ویژه ضعفا و نیازمندان خدمت کند.
حجت الاسلام تکیه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید باقر تکیه ای نماینده آستان قدس رضوی در شهر مقدس قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه کرامت، به ارائه گزارشی از خدمات دفتر نمایندگی آستان قدس در قم به مردم ارائه کرد.

وی افزود: شعار فعالیت ها خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع) بود، ترویج سیره اجتماعی اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) در خدمت به مردم در دستور کار فعالیت ها بوده است، بزرگترین و مهم ترین رفتار اهل بیت(ع) در مواجهه با محبان و شیعیان خدمت کریمه بود.

حجت الاسلام تکیه ای با بیان این که سیره اجتماعی اهل بیت(ع) به عنوان الگویی عالی درس ساز است، اظهار داشت: رسیدگی به محرومان و نیازمندان استان از شهر قم تا روستاها و شهرهای دیگر استان به وسیله خادم یاران امام رضا(ع) از فعالیت های نمایندگی آستان قدس بوده است.

وی ادامه داد: اردوی جهادی سلامت با استفاده از پزشکان متخصص و متعهد استان از رشته های مختلف برای رسیدگی به بیماران در دهستان قمرود برگزار و ادامه درمان افراد در مراکز تخصصی شهر مقدس قم انجام شد.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف با بیان این که 10 محفل نورانی طی 10 شب در مساجد محوری قم برگزار شد، ابراز داشت: همچنین در ایام دهه کرامت ایستگاه استقبال از زائران کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران در عوارضی قم تهران برپا شد.

وی عنوان کرد: از دیگر فعالیت ها می توان به حضور خادم یاران رضوی در نماز جمعه های استان و عرضه تبرکات رضوی به مردم اشاره کرد، همچنین کاروان زیرسایه خورشید که حامل گنبد مقدس رضوی بود در مجالس، محافل، منازل خانواده های شهدا و جانباران و مناطق محروم حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام تکیه ای خاطرنشان کرد: با هدف توسعه و افزایش سروده ها و هنرهای رضوی جشنواره شعر رضوی برگزار شد، 527 نفر از مردم قم در قالب کاروان با شکوه اعزام زائر اولی های امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند که میزبان آستان قدس رضوی بود.

وی اضافه کرد: این برنامه در طول سال اجرا می شود و پیش ما این است که تا پایان سال بیش از 3 هزار نفر از مردم قم در قالب این طرح مشرف به مشهد مقدس می شوند، هدف از تأسیس دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان ها تحقق دستور رهبر معظم انقلاب است که فرمودند آستان قدس رضوی باید به محبان اهل بیت(ع) به ویژه ضعفا و نیازمندان خدمت کند، در ارتباط با 50 گروه جهادی استان قم زمینه سازی انجام شده تا برای خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان حضور پیدا کنند، اشتغال جوانان نیز به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جامعه مورد توجه است.

حجت الاسلام تکیه ای تأکید کرد: مأموریت دیگر دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی ترویج و توسعه فرهنگ و سیره رضوی است، در این مسیر از همه مردم کمک می خواهیم که ما را در این موضوع مهم یاری کنند و با این کار زمینه خادمی افتخاری در حرم مطهر رضوی فراهم می شود./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات