۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۷۲۶۶۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام ۱۸ مبلغ دینی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اجرای طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی و معرفی برترین های جشنواره نمایش کوتاه خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از اعزام ۱۸ مبلغ دینی به پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایام اوقات فراغت خبر داد.

وی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام اوقات فراغت، با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی 18 مبلغ دینی به پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ها که تقاضای روحانی و مبلغ دینی داشتند، اعزام شدند.

شیرازیان اظهارداشت: 9 مبلغ دینی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بجنورد، سه مبلغ به تفکیک در کانون های شهرستان های شیروان و اسفراین، دو مبلغ در کانون های شهرستان مانه و سملقان و یک مبلغ به تفکیک در کانون های شهرستان های فاروج و جاجرم، حضور یافته اند.

اجرای طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی

فریمان ابراهیم زاده، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، از برگزاری چهارمین دوره طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: طی اجرای طرح دانشجو معلم، دانشجویان بعد از یک دوره آموزشي در  رشته های ترجمه، معارف، حفظ و صحیح خوانی قرآن، آموزش می بینند تا در دانشگاه ها جهت آموزش قرآن به عنوان معلم قرآن، ارائه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 95 همزمان با دانشگاه های سراسر کشور اجرایی شد، افزود: هم اکنون 6 دانشجوی معلم قرآن، آموزش دیده اند و در دوره چهارم نیز تعدادی دانشجو در حال آموزش هستند.

معرفی برترین های جشنواره نمایش کوتاه استان

چهارمین جشنواره نمایش کوتاه خراسان شمالی، جمعه شب با برگزاری آیینی و معرفی برترین ها در مجتمع فرهنگی و هنری شهید مطهری جاجرم پایان یافت.

بر اساس آرای هیئت داوران شامل «بهزاد عزیزی»، «محمد شاکری» و «زکریا شیرمحمدزاده»، در بخش طراحی پوستر و بروشور از «محمدعلی آبادی» برای نمایش «ساحل»، در بخش طراحی لباس از «محبوب توانا» برای نمایش «بیوه زن» و در بخش طراحی دکور از «مهدی فخرانی» برای نمایش «خواب رویا» تقدیر شد.

در بخش موسیقی از «کیهان حجتی» برای نمایش ساحل تقدیر شد  و  دیپلم افتخار به «شهاب اسکندری» برای نمایش «سلول انفرادی» تعلق گرفت و  در بخش متن از «زهرا سجادی» برای نمایش «قرص بی اعصاب» تقدیر شد.

همچنین در بخش بازیگری زن از «مرضیه نوروزی» برای نمایش «سلول انفرادی» و از «یاسمن گلرخ» برای نمایش «قرص بی اعصاب» تقدیر شد و  به «اسما حسینی» برای نمایش «بیوه زن» دیپلم افتخار تعلق گرفت.در بخش بازیگری مرد از «مهدی فخرانی» برای نمایش «خواب رویا» تقدیر شد  و  دیپلم افتخار به «بهنام محمدزاده» برای نمایش «بیوه زن» تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیئت داوران به بازیگران نوجوان نمایش «مخدر» اهدا شد. در  بخش کارگردانی با تقدیر از «زهرا حسینی» برای نمایش «سلول انفرادی»،  دیپلم افتخار به «محمود آزاد» برای نمایش «بیوه زن» تعلق گرفت.

آیین گرامی داشت استاد شاهد

آیین گرامی داشت یاد و خاطره استاد فقید «احمد شاهد» از مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی استان برگزار شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از استاد «شاهد» به نام یک چهره ماندگار استان یاد و ابراز کرد: استاد شاهد حیات خود را فدای بازخوانی فرهنگ و تاریخ دیار اسفراین کرد.

«قوامی» سهم استاد فقید «احمد شاهد» در ادبیات، تئاتر و بازخوانی آثار گذشتگان و روایت ویژگی های تاریخی اسفراین را منحصر به فرد دانست./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات