۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۷۲۷۱۵
دبیر محتوایی دوازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی:

اجلاس دوازدهم به دنبال تقویت روح اخلاق مداری در تمام ساحت های المصطفی است

معاون فرهنگی تربیتی المصطفی در افتتاحیه دوازدهمین اجلاس سراسر مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی، موضوع اجلاس دوازدهم را بیانگر اهتمام المصطفی به مسئله اخلاق و تربیت دانست.
دوازدهمین اجلاسیه مدیران جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاکری، دبیر محتوایی دوازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، اختصاص موضوع اجلاس امسال به مسائل تربیتی و انتخاب شعار «اخلاق و تربیت، روح نظامات المصطفی» از سوی رئیس جامعه المصطفی را مورد تقدیر قرار داد و ابراز داشت: دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان المصطفی به دنبال احیای سنت های دیرین حوزه های علمیه و تقویت روح اخلاق مداری در تمام ساحت ها و روندهای المصطفی است.

وی، موضوع این اجلاس را تذکاری به امر اخلاق و تربیت در المصطفی دانست و یادآور شد: انتخاب این موضوع به معنای آن نیست که خلاء جدی در مسائل فرهنگی تربیتی المصطفی وجود دارد، بلکه این اجلاس به دنبال اثبات روندهای تربیتی در جای جای  نظامات المصطفی و برجسته سازی روح فرهنگی و تربیتی در تمامی برنامه¬هاسات که در کنار آن، چالش ها و خلاهای فرهنگی تربیتی نیز شناسایی می گردد.

حجت الاسلام شاکری با تاکید بر لزوم بررسی تربیت به معنی العام و خاص در تمام نظامات المصطفی، اذعان داشت: به این منظور، تربیت به معنای عام در جای جای نظامات المصطفی توسط پنج کمیسیون محتوایی «آموزش تربیت مدار»، «صیانت از هویت المصطفایی دانش آموختگان»، «پژوهش تربیت مدار»، «رفاه و خانواده تربیت مدار» و «کادر علمی و اداری تربیت مدار»، مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

وی با تقدیر از اهتمام و جدیت اعضای کمیسیون های دوازدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مدارس و مراکز جامعه المصطفی در کمیسیون های اجلاس امسال نمود ویژه¬ای داشت و مدیران مدارس، دبیران، مدیران گروه ها و تمامی صاحب نظران تربیتی به نحوی در کمیسیون ها مشارکت داشتند و جلسات بسیار خوبی نیز با حضور طلاب فرهیخته المصطفی، تشکل های تربیتی و فعالان فرهنگی برگزار گردید که سهم زیادی در نتایج این کمیسیون ها داشته اند.

دبیر کمیته محتوایی اجلاس دوازدهم، نظام نامه تربیتی المصطفی را محصول یک دهه تلاش معاونت فرهنگی تربیتی خواند و گفت: این نظامنامه که به 16 ساحت کلان تربیتی می پردازد، روح جاری در تمامی کمیسیون های اجلاس دوازدهم بود. در کمیسیون ها، چالش ها و خلاءهای تربیتی المصطفی شناسایی گردید و  اسناد متعددی آماده شد که با حضور مدیران و نمایندگان به جمع بندی و اعلام نتایج خواهند پرداخت. درخواست ما این است که با استمرار این حرکت مهم، اجلاس دوازدهم آغازی بر روند نهادینه سازی تربیت در خرده سیستم های آموزش، پژوهش، منابع انسانی و... المصطفی باشد.

حجت الاسلامشاکری در پایان با تقدیر از حمایت های رئیس جامعه المصطفی از کمیته محتوایی اجلاس دوازدهم، اظهار داشت: امیدواریم محصول این کار بزرگ، المصطفی را در رسیدن به اهداف متعالی خود رهنمون سازد و بتوانیم بیش از پیش رایحه خوش اخلاق و تربیت را به جامعه جهانی عرضه نماییم./۱۳۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات