۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۷۲۷۸۹
وزیر دفاع:

مردم ایران با فشار اقتصادی تسلیم نمی‌شوند

وزیر دفاع گفت: دشمن تصور می‌کند مردم ایران با فشار اقتصادی تسلیم می‌شوند اما مردم مصمم این شرایط دشوار را پشت سر می‌گذارند.
امیر حاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: امروز کشور در شرایط اقتصادی قرار گرفته که دارای فرصت و تهدیدهایی است و اگر به این شرایط توجه نشود می‌تواند اثرات خاصی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کنند با فشار اقتصادی مردم ایران تسلیم می‌شوند عنوان کرد: این تصور غلطی است چرا که ایران مردمی مصمم دارد که شرایط سخت تر از این را پشت سر گذاشتند و به یاری خدا از این وضعیت نیز عبور می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شاید در زمان توافقات هسته‌ای شفافیت از مواضع دشمن وجود نداشت، تصریح کرد: امروز دشمن عریان‌تر از گذشته دست به توطئه زده و به راحتی می‌توان دشمنی آن‌ها را تشخیص داد.

وی به موضوع توافقات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: قرار بود این توافق بر اساس اصل برد - برد باشد اما ما امتیازهایی زیادی دادیم در حالی که مردم انتظار توافق بهتری داشتند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه امروز مشاهده می‌کنیم که وقیحانه تعهدات را زیرپا گذاشتند بیان کرد: ما امروز می‌گوییم که اسم این کار بدعهدی نیست بلکه آن‌ها زیر همه تعهداتی زدند و در موضع شرورانه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه دشمنان خواهند دید که ما از این مرحله عبور کرده و این مشکلات را پله ترقی خود قرار خواهیم داد، تصریح کرد: نفت خود را بفروشیم و صرف زندگی مردم کنیم، این امر حق بدیهی و اولیه است و زندگی در رفاه و آرامش مبتنی بر داشته‌ها نیز حقوق اولیه مردم بوده و در برابر ظلم خواهیم ایستاد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ایران کشوری با بازارهای بزرگ، منابع فراوان، صاحب علم و فناوری و عقبه افتخارآمیز است، افزود: فرصتی که پیش‌آمده فرصتی مناسب برای بخش خصوصی است و البته فراز و نشیب‌هایی دارد که کشور در حال گذر از این شرایط و فراز و نشیب‌ها است.

وی با بیان اینکه باید سازو کار لازم را برای عبور از این شرایط فراهم شود که با آغاز به کار شورای هماهنگی اقتصادی نظام جمهوری اسلامی این کار از رأس نظام آغاز شده شده است تا فرماندهی شرایط خاص را بر عهده بگیرد، گفت: البته در ذیل این شورا، ستاد مقابله با تحریم نیز ایجاد شده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان از تاکیدات رئیس جمهور است، گفت: در این شرایط همه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و زمان لازم است که در رابطه با تخصیص ارز به تولیدکنندگان و اولویت‌بندی آنان به بلوغ برسیم.

وی بر لزوم برخورد مسئولانه تاکید کرد و گفت: امروز هماهنگی و اتحاد بیشتری بین مسئولان و مردم وجود دارد اگر چه فاصله زیادی داریم اما باید این فاصله را کم کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شرایط امروز قابل مقایسه با گذشته نیست و ظرفیت‌هایی که امرو در کشور وجود دارد، در گذشته وجود نداشت، ادامه داد: در حال حاضر افق روشن است و بسیاری از افرادی که در گذشته با دشمن، هماهنگ بودند امروز در کنارش نیستند.

ارسال نظرات