۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۷۲۸۷۴
آیت‌الله ری‌شهری:

سیاسیون با پرهیز از اختلافات توطئه دشمنان را خنثی کنند

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه سیاسیون با پرهیز از اختلافات سیاسی توطئه دشمنان را خنثی کنند، گفت: امروز دشمنان دندان طمع خود را نسبت به انقلاب و نظام تیزتر از گذشته کرده اند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جانشین فرماندهی یگان ویژه ناجا پیش از ظهر امروز با حضور در ساختمان تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با آیت الله ری شهری دیدار کرد.

براساس این گزارش آیت‌الله ری‌شهری شرایط کنونی کشور را از شرایط دوران دفاع مقدس حساس‌تر دانست و گفت: امروز دشمنان دندان طمع خودشان را نسبت به انقلاب و نظام تیزتر از گذشته کرده اند.

وی افزود: امید که دشمنان این بار نیز همانند گذشته با رهبری داهیانه و خردمندانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت و هوشیاری مردم در توطئه خودشان ناکام بمانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیرمومنان علی(ع) نخستین فردی بود که در تاریخ اسلام نیروی سپاه و به تعبیر امروز یگان ویژه با عنوان شرط الخمیس تشکیل دادند، ابراز کرد: نیروی امام در این یگان قریب به شش هزار تن بودند.

آیت‌الله ری‌شهری دوران حکومت امام علی(ع) را کمتر از 5 سال بیان کرد و اظهار داشت: در این دوران امام با فتنه‌های مختلفی روبرو بودند، حضرت فداکارترین، سالم‌ترین و بهترین یاران را در سپاه شرط الخمیس داشتند که افزون بر اینکه در جنگ‌ها شرکت می‌کردند در اهداف مخصوص و امور ویژه نیز از ظرفیت آنان استفاده می‌شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه برخی افراد در شرط الخمیس با امام علی(ع) عهد ایمانی بسته بودند، گفت: حضرت آنان را یار حق و برادران دینی خطاب می‌کردند و می‌فرمودند: در روزهای سخت سپر من و نزدیک‌ترین افراد به من، شما هستید.

وی یکی از مهمترین سیاست‌های امنیتی امیرمومنان علی(ع) را تبدیل کردن دشمنی به دوستی دانست و عنوان کرد: ایشان می‌فرمودند: اگر کسی دشمن خود را اصلاح کند تعداد دوستانش را افزایش داده است و این درس بزرگی به سیاستمداران جامعه اسلامی می‌دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام علی(ع) هرگز آغازکننده جنگ و درگیری نبودند، گفت: امام علی(ع) آغازگر جنگ و نزاع نبودند اما اگر دشمن دست از پا خطا می‌کرد با همه قدرت در برابر او می‌ایستادند تا دشمن را ادب کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات