۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۷۳۲۷۱
امام جمعه پردیسان:

هدف آمریکا بازگرداندن ایران به شرایط قبل از انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این‌که هدف آمریکا از مذاکرات بازگرداندن ایران به شرایط قبل از انقلاب است، گفت: ضروری است که مراجع به این مسأله ورود کرده و به حرمت مذاکره با آمریکا و شیطان بزرگ فتوا دهند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: همه مردم اعم از کارگر و کارمند، دانشجو، طلبه و مستضعفین مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست خود درک می‌کنند.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که برخی از اقشار جامعه حتی قدرت خرید میوه و اولیات زندگی خود را از دست‌ داده‌اند، اما بازهم از این انقلاب و نظام دفاع می‌کند و این چیزی جز معجزه انقلاب نیست.

وی با بیان این‌که گرانی جامعه باعث نارضایتی و اعتراض به حق مردم شده است، گفت: وضعیت اقتصادی کشور روز به روز بدتر شده است و گرانی حاصل از اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور، در همه مباحث زندگی مردم همچون اجاره و خرید مایحتاج زندگی جاری است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه به علت‌های مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین علل این مشکلات، بی‌عرضگی، بی‌کفایتی و تعلل کارگزاران است، این بی‌کفایتی که با رأی برخی از افرادی که حرف ناصحان را گوش نمی‌دهند، بر مردم تحمیل می‌شود.

وی افزود: کسانی قدرت را در دست گرفتند که در سخنان خود، همراه اهانت به رقیب انتخاباتی، شعارهای پوچ و تهی می‌دادند، اما در عمل انحطاط و عقب‌گرد داشتند و حتی به توصیه‌ اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب به عنوان پادزهر مشکلات اقتصادی کشور عمل نکردند و نتیجه آن گرانی‌های بدون حد امروز کشور شده است.

امام جمعه پردیسان با بیان این‌که اولین نتیجه رکود بیکاری است، گفت: بیکاری اولین علت برای فقر و فحشا است، دولت بایستی پاسخ دهد چرا ایجاد اشتغال نکرده، جلوی قاچاق گسترده کالا را نگرفته و تحریم‌های بانکی را برطرف نمی‌کند.

وی ادامه داد: اعتراض مردم نسبت به رکود، بیکاری، گرانی و تورم و افزایش شتابان نرخ سکه و ارز است که به حق صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به آیه 120 سوره بقره بیان کرد: یکی دیگر از علل مشکلات، دشمنی بی‌پایان و ریشه‌دار شیطان بزرگ، یهود، نصاری، وهابیت و سلفی‌ها با این نظام اسلامی است که تمام نخواهد شد، مگر این‌که دین اسلام را کنار گذاشته و از آیین سکولار، لاییک و منحط آنها تبعیت شود.

وی افزود: در صورتی دشمنان از این نظام راضی خواهند شد که هرچه بگویند، انجام شود، از برجام و FATF گرفته تا از بین‌بردن تسلیحات دفاعی، عمل به دستورات حقوق بشری  و دموکراسی غربی، در غیر این‌صورت رضایت آنها حاصل نخواهد شد.

امام جمعه پردیسان با بیان این‌که کسب رضایت دشمنان و شیطان بزرگ سبب نابودی اعمال نیک دنیا و آخرت خواهد شد، گفت: نتیجه تمایل به سوی دشمنان و راضی کردن آنها، زیر سؤال رفتن چهل سال انقلابی‌گری ایرانیان است، به تعبیر قرآن کسانی که مرتد شده و از راه حق خود برمی‌گردند، تمام اعمال دنیوی و اخروی آنها نابود می‌شود.

وی با اشاره به خطبه 180 نهج‌البلاغه بیان کرد: یکی دیگر از علل مشکلات امروز جامعه ناشکری بعضی از اقشار جامعه است، کسانی که اهل اسراف هستند یا افرادی که قدر این نظام را نمی‌دانند و دل‌های آنها با شبهاتی ناچیز در فضای مجازی می‌لرزد، سبب گرفته شدن نعمت‌های مادی و معنوی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل مشکلات، تنازع نخبگان کشور است که به کوچکترین بهانه‌ و با عناوین مختلفی با یکدیگر درگیر شده و با هم مخالفت و برخورد می‌کنند.

وی افزود: از دیگر دلایل، کارشکنی نفاق جدید می‌باشد که اعتراضات را به جریان انداخته و نفاق قدیم به دلیل تجربه خود، آن را سازمان‌دهی می‌کند، نفاق جدید به دلیل قیافه به ظاهر انقلابی خود بسیار پیچیده و شناسایی آن را سخت کرده است.

امام جمعه پردیسان راه‌حل این مشکلات اشاره کرد و گفت: راه‌حل اصلی مشکلات، عمل به اقتصاد مقاومتی است و باید توجه داشت که مذاکره با شیطان بزرگ ممنوع و حرام است و مقابله با این توطئه دشمن، ورود مراجع عظام را می‌طلبد، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هدف آمریکا بازگرداندن ایران به شرایط قبل از انقلاب است، بنابراین ضروری است که مراجع به این مسأله ورود کرده و به حرمت مذاکره با آمریکا و شیطان بزرگ فتوا دهند.

وی در پایان افزود: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با این شرایط، شجاعت و برخورد قاطعانه قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی است./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات