۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۳۲۷۸
رییس جهاد دانشگاهی قم:

مسؤولان با تکیه بر توان داخلی کشور را از بحران موجود عبور دهند

رییس جهاد دانشگاهی قم گفت: اگر رویکرد مسؤولان این باشد که نیازهای کشور را با تکیه بر داخل فراهم کنند قطعا توانایی در دانشمندان ایرانی وجود دارد که بتوانند نیازها را رفع کنند.
محمد حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حیدری رییس جهاد دانشگاهی قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که فعالیت های جهاد دانشگاهی در سه بخش فرهنگی، آموزشی و پژوهشی پیگیری می شود، گفت: جهاد دانشگاهی از بدو تشکیل انقلاب به عنوان واسط صنعت و بازار کار با دانشگاه ها و مراکز علمی فعالیت کرده است.

وی افزود: رسالت جهاد دانشگاهی همواره با امور فرهنگی عجین بوده و گره خورده است، این نهاد در بخش آموزش و پژوهش نیز ورود کرد تا خلأها را پر کند، جهاد دانشگاهی بسیاری از نیازهای جامعه را شناسایی و مطالعه کرده و سعی در رفع خلأها و نیازها دارد.

حیدری با بیان این که جهاد دانشگاهی در بحث جنگ افزارها، صنایع ریل و تجهیزات پزشکی بسیاری از نیازها را فراهم کرده است، اظهار داشت: در کل کشور 46 واحد وجود دارد که در هر استان حداقل یک واحد استانی وجود دارد که این تعداد در تهران به 13 واحد می رسد.

وی ادامه داد: هر واحد استانی نیز دارای ده ها مرکز تخصصی و آموزشی و پژوهشی است، افراد توانمند و با استعداد از دانشگاه ها شناسایی می شوند و سعی بر این است که از این توانایی ها برای خدمت به جامعه استفاده شود.

رییس جهاد دانشگاهی قم با بیان این که جهاد دانشگاهی در صنعت برق، ریل، نفت و کشاورزی فعال است، ابراز داشت: در بحث علوم پزشکی به ویژه درمان سرطان و سلول های بنیادی جهاد دانشگاهی بسیار فعال است و رهبر انقلاب از این فعالیت ها حمایت کردند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه کشور ایران در رتبه های بالای این حوزه قرار دارد و فعالیت ها در مجامع بین المللی منعکس می شود، امروز مجدد تحریم ها و فشارهای دشمن تشدید شده و مشکلاتی را به وجود آورده است، تمام کشورهایی که توسعه پیدا کردند در زمان هایی که تحت فشار بودند این مسیر را طی کردند.

حیدری خاطرنشان کرد: با رویکرد داخلی می توان ظرفیت ها را شناسایی کرد و توانمندی ها را به منصه ظهور رساند، دانشمندان ایرانی توانایی های بسیاری دارند که باید از آن استفاده شوند، جهاد دانشگاهی نیز قابلیت شناسایی و ساماندهی این ظرفیت ها را دارد.

وی اضافه کرد: اگر رویکرد مسؤولان این باشد که نیازهای کشور را با تکیه بر داخل فراهم کنند قطعا توانایی در دانشمندان ایرانی وجود دارد که بتوانند نیازها را رفع کنند، جهاد دانشگاهی استان قم نیز در زمینه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی فعال است، آموزش ها متمرکز بر آموزش های مهارتی و کوتاه مدت است که مهارت ها به افراد آموزش داده می شود.

رییس جهاد دانشگاهی قم با بیان این که حدود 12 هزار نفر از سال آموزش کوتاه مدت می بینند، گفت: در زمینه فرهنگی در تمام دانشگاه های دولتی قم فعالیت داریم، جهاد دانشگاهی از نظر رسانه ای نیز  فعالیت دارد و مطالبات مردم را منعکس می کند.

وی افزود: جشنواره های ملی و فرهنگی توسط همکاران ما پیگیری می شود که از جمله آن جشنواره ملی مهدویت است که در زمینه های هنری، علمی و.... برگزار خواهد شد؛ در زمینه پژوهشی نیز مراکز تخصصی را داریم که به مردم خدمات می دهند.

حیدری اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی جزء 10 مرکز برتر تخصصی و فوق پیشرفته کشور محسوب می شود، هیچ تکنیکی نیست که در این مسیر مورد استفاده قرار نگرفته باشد، 40 درصد بیماران از سایر استان ها و 8 درصد بیماران از خارج از کشور هستند، خیرین می توانند در این زمینه حضور جدی پیدا کنند تا افراد ناتوان مالی بتوانند از این خدمات بهره مند شوند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات