۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۷۳۲۷۹
ابراهیم پور:

تبعیت از مدل های غربی مشکل کشور را حل نمی کند

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با بیان این که تبعیت از مدل های غربی مشکل ما را حل نمی کند، گفت: متأسفانه به جای این که بر مسائل بومی و داخلی تکیه کنیم، برخی مدل های غربی را پیش گرفتند و سبب ایجاد مشکلات شدند.
ابراهیم پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عظیم ابراهیم پور مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به این که چرا بعد از 40 سال از انقلاب شاهد مشکلاتی در روستاها و عدم وجود امکانات هستیم، گفت: با وجود این که هزینه های بسیاری شده مردم سؤال دارند که چرا وضع روستاها اینگونه است.

وی افزود: سؤال می شود که آیا مسؤولان عزمی برای حل مشکلات ندارند یا این که از برنامه برخوردار نیستند، مشکلات روستاها به جایی رسیده که رهبر انقلاب به مسؤولان دولت و نهادهای نظام دستور دادند که در مناطق محروم کار شود.

ابراهیم پور با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند که اصولگرا و اصلاح طلب نداریم بلکه تقسیم بندی انقلابی و ضد انقلاب وجود دارد، اظهار داشت: رهبری فرمودند کسانی که طرفدار اشرافی گری هستند ضد انقلاب بوده و کسانی که به دنبال حل مشکلات محرومان هستند انقلابی به شمار می روند.

وی ادامه داد: پیام رهبر انقلاب باید به گوش همه برسد، مردم سؤال می کنند که ناکارآمدی در رسیدگی به روستاها به چه علت است؟ ناکارآمدی در این زمینه با وجود هزینه های سنگین نتیجه برنامه های توسعه غربی است، متأسفانه مدل برنامه ها بر اساس مدل غربی بسته شد.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با بیان این که تبعیت از مدل های غربی مشکل ما را حل  نمی کند، ابراز داشت: متأسفانه به جای این که بر مسائل بومی و داخلی تکیه کنیم، برخی مدل های غربی را پیش گرفتند و سبب ایجاد مشکلات شدند.

وی عنوان کرد: امروز روستاها در حال تخلیه و بحران هستند، امروزه تکنوکرات هایی که مدیریت بخش روستاها را بر عهده دارند از اسناد بین المللی تبعیت کرده و آن را اجرا می کنند، برخی همه مسائل کشور را به اسناد بین المللی گره زده اند  و تصور می کنند که مشکلات حل می شود در حالی که قطعا حل نخواهد شد.

ابراهیم پور خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به نرم افزار انقلاب اسلامی باز گردند و امید خود را از مدل توسعه غربی قطع کنند، اگر تفکر انقلابی و جهادی نبود به توان هسته ای و موشکی نمی رسیدیم، اگر سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب را نصب العین قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: مشکل کشور مدیریت است، ما بحرانی در مسائل نداریم بلکه مشکل در مدیریت مسؤولان است، سال ها در کشورهای دیگر سد سازی نمی کنند اما هنوز در کشور بر اساس مدل غربی سد سازی می شود که مشکلاتی را برای آب کشور به وجود آورده است.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با بیان این که مشکلات مردم با پیگیری راهکارهای انقلابی حل می شود، گفت: سیستم آموزش روستایی باید متناسب با همان جا باشد و باید بازنگری جدی در سیستم آموزش و سلامت روستاها صورت گیرد.

وی افزود: اکر مسؤولان دغدغه حل مشکل مردم را دارند باید نرم افزار خود را تغییر دهند و بدانند با مدل های غربی در زمینه های مختلف مشکلی حل نخواهد شد، باید بر اساس تفکر انقلابی و جهادی مشکلات را حل کنیم، امروزه برای حل مشکلات به نهضت علمی و عملی نیاز داریم؛ برای حل مشکلات نظام حوزه باید وارد میدان شود و دستورات قرآن و عترت را در اختیار کارگزاران قرار دهد./1323/

ارسال نظرات